امروز سه شنبه  ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

رابطه دین و سیاست از نگاه برنامه «داخل اسرائیل» هیسپان تی وی

مشاهده ۴۰۸
۱۳۹۸/۱۲/۰۵- ۱۳:۳۲

برنامه این هفته «داخل اسرائیل» (Dentro de Israel) از شبکه هیسپان تی وی به واکاوی موضوع تضاد بین خواست حاکمیت جعلی این رژیم و ساکنان آن درباره رابطه دین و سیاست می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «داخل اسرائیل» که در هر قسمت موضوعاتی را بررسی می‎کند که نشان دهنده فروپاشی اسرائیل از درون است، این بار به بررسی جدایی دین و سیاست، از دیدگاه بیشتر ساکنان رژیم صهیونیستی اختصاص دارد.
نظرسنجی جدید از طرف Hiddush برای آزادی و برابری دینی می‌گوید 74٪ از اسرائیلی‌های یهودی خواهان جدایی دین و سیاست هستند.
در این برنامه ضمن مروری بر واکنش مقامات اسرائیلی همانند آریه دری، وزیر داخلی این رژیم نسبت به این خواسته اسرائیلی‌های یهودی، شکاف و اختلافات موجود میان صهیونیست‎های مذهبی، یهودی‌های سکولار و یهودی‌های ارتدوکس، تاثیر آن بر آینده رژیم صهیونیستی و وضعیت گروه‌های مذهبی در اسرائیل به بحث و گفت‎وگو گذاشته می‎شود.
از دیگر مباحث قابل بررسی در این برنامه می‎توان به تلاش اسرائیلی‌های سکولار برای جلوگیری از نفوذ مذهبی‌ها در امور زندگی خود و نگرانی اسرائیلی‌های مذهبی از گسترش دیدگاه‌های لیبرالی در رژیم صهیونیستی اشاره کرد.
«داخل اسرائیل» به تهیه‎کنندگی حسین الشیماری و محصول پرس تی وی، با زبانگردانی اسپانیایی، سه‌شنبه ساعت ۵:۳۰ و ۱۴:۳۰، چهارشنبه ساعت ۴:۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه هیسپان تی‌وی پخش می‎شود.
زمان تکرار این برنامه پنج‌شنبه ساعت ۱۰:۳۰ و جمعه ساعت ۱۳:۳۰ است.

امتیاز شما