امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

پویش «کرونا را شکست دهیم» در صدای استان‌ها

مشاهده ۴۱۱
۱۳۹۸/۱۲/۰۵- ۱۴:۱۸

پویش «کرونا را شکست دهیم» با هدف اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی راجع به این بیماری و رعایت مسائل بهداشت فردی توسط اقشار مختلف جامعه، به صورت مشترک باتلاش رادیو سلامت و مرکز صدای استان‌های رسانه ملی اجرایی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کرونا نام ویروسی است که در کشور چین شیوع پیدا کرده و در حال گسترش در سطح جهان است و این روزها در بسیاری از کشورها یکه‌تازی می‌کند و نکته حائز اهمیت اینکه اگر خودش هم در جایی نباشد ترس بودنش مهم‌ترین اضطراب مردم شده است.
در این بین شایعات همه اطراف این نام می‌چرخند و همه می‌خواهند بدانند آخرین خبرها درباره ویروس کرونا چیست، فضای مجازی با هشتگ کرونا، پر شده از خبرهایی که نمی‌توان درست بودن آن‎ها را تایید کرد و هر کاربری بدون توجه به منبع خبر، آن را بازنشر می‌دهد.
این نوع شایعات منتشر شده درباره بیماری کرونا را می‌توان از نوع شایعه «تند و سریع» دانست، شایعاتی که چون آتش به خرمن می‌افتند و تر و خشک را می‌سوزانند؛ این نوع شایعه‌ها در زمانی کوتاه، گروه وسیعی را تحت تاثیر قرار می‌دهند و از آنجا که بار هیجانی و عاطفی فراوانی دارند و هیجان‌هایی چون وحشت، خشم و خوشحالی ناگهانی ایجاد می‌کنند، بازتاب فوری هم پیدا می‌کنند.
بهترین راه مقابله با شایعات، اطلاع‌رسانی به‌موقع، سریع و فراگیر و دقیق است زیرا اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف و آگاهی‌بخشی در خصوص راه‌های پیشگیری می‌تواند از نگرانی‌های شهروندان جلوگیری کند.
از آنجا که تاکنون این بیماری درمان دارویی و واکسن نداشته و مهم‎ترین راه مقابله نیز رعایت نکات بهداشتی است، باید امیدوار بود با اطلاع‌رسانی بهداشتی و آگاه‌سازی جمعی مردم، روند رو به رشد احتمالی ابتلا به کرونا با کاهش مواجه شود.
انتشار اخبار امیدبخشی مانند اینکه ابتلا به این بیماری تنها سبب مرگ تعداد کمی‌ به نسبت تعداد افراد مبتلا می‌شود یا اینکه این بیماری با رعایت مسائل بهداشتی قابل پیشگیری است، می‌تواند موجب کاهش نگرانی بی‎مورد و همین‎طور کاهش سرعت انتقال این بیماری شود.
بر این اساس پویش «کرونا را شکست دهیم» به صورت مشترک بین رادیو سلامت و مرکز صدای استان‌ها اجرا می‌شود و هدف از آن، اطلاع‌رسانی دقیق و آگاهی‌بخشی به اقشار مختلف جامعه است.
این پویش شامل تولید آنونس‌های مشترک و پخش از رادیو سلامت و صدای استان‌ها، تولید برنامه‌های تخصصی و ویژه در رادیو سلامت و در اختیار گذاشتن آن‎ها برای مراکز، تولید بخش‌های کوتاه «یک نکته، یک متخصص» به صورت مشخص در حوزه بهداشت فردی، بهداشت محیطی و مسائل بهداشتی در روستاها در رادیو سلامت و پخش آن‎ها در صدای مراکز و همچنین طراحی پوسترهایی برای رادیو نما به صورت مشترک خواهد بود.

امتیاز شما