امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

اداره کل اموربین‎الملل صداوسیما میزبان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

مشاهده ۱۲۵۳
۱۳۹۸/۱۲/۰۷- ۱۱:۵۸

مشاور رئیس سازمان و مدیرکل امور بین‎الملل سازمان صداوسیما با مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات، ملاقات کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در نشستی که بین دو سازمان فرهنگ و ارتباطات و صداوسیما برگزار شد، دکترعلی فهیم دانش، مشاور رئیس سازمان و مدیرکل امور بین‎الملل صداوسیما بر لزوم تهیه و تنظیم تفاهم‎نامه همکاری میان دو سازمان و گسترش همکاری‎های فرهنگی هنری و ارتباط با رایزنی‌های فرهنگی، تاکید کرد.
همچنین وی برقوت‎بخشی ارتباطات امور فرهنگی و هم‎پوشانی دو سازمان فرهنگ و ارتباطات و صدا‎وسیما اشاره کرد.
دکتر فهیم دانش در این نشست اظهار داشت با عنایت به تاکیدات رئیس محترم رسانه ملی دکترعلی عسکری و توجه به اینکه ما همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم، ضرورت دارد با یکدیگر تعامل سازمانی داشته باشیم تا رایزنی‌های فرهنگی و دفاتر نمایندگی صداوسیما در خارج از کشور بتوانند برای تحقق منویات مقام معظم رهبری گام‎های افزونی بردارند.
مشاور رئیس سازمان و مدیرکل امور بین‎الملل صداوسیما همچنین بر لزوم تشکیل و راه‎اندازی شورای راهبردی بین­‎الملل ­باهدف بسط ارتباطات فرهنگی، همکاری‎های دوجانبه و تبادلات، تاکید کرد.
دکترعلی فهیم دانش، شناسایی ذائقه فرهنگی کشورهایی که بسته‌های فرهنگی با آن‎ها مبادله می‌شود را امری مهم دانست که موجب جذب بیشتر مخاطب می‎شود.
مشاور رئیس سازمان و مدیرکل امور بین‎الملل صداوسیما، ارسال بسته‌های فرهنگی به کشورهای دیگر را امری مهم که منجر به افزایش قدرت نرم و نفوذ جمهوری اسلامی است، قلمداد کرد و هدف از این امر را ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی در بین سایر کشورها دانست. او همچنین لزوم راه‎اندازی و تشکیل هفته‌های فرهنگی و ایجاد سیستم تعامل بین همکاری‎ها را امری مهم برای دو سازمان دانست که باید در دستور کار قرار گیرند.
محمدعلی کیانی، مدیرکل همکاری‎های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری‎های فرهنگی هنری و مبادلاتی دو سازمان، آمادگی سازمان فرهنگ و ارتباطات را برای برقراری مبادلات برنامه ایی خصوصا در مناسبت‎های مختلف فرهنگی، اعلام کرد.
محمدعلی کیانی، مناسبت‎های فرهنگی چون نوروز ایرانی و دهه مبارکه فجر را نمونه‎ای از این دست، مناسبات مهم دانست که قابل همکاری برای هر دو سازمان هستند.
وی همچنین برلزوم همکاری‎های دو سازمان در «هفته‌های فرهنگی» تاکید کرد و نهمین جشنواره بین‎المللی مد و لباس فجر را نمونه مناسبی از این دست ارتباطات فرهنگی معرفی کرد که با شرکت 20 کشور در بهمن ماه امسال برپا شد.
باتوجه به وجود 85 نمایندگی در 63 کشور جهان (اروپا ، آمریکا ، آفریقا و آسیا)، لزوم بسط و توسعه همکاری‎های فرهنگی بین دو سازمان تاکید شد.
در پایان این نشست دو طرف بر تولیدات مشترک میان دو سازمان و انعقاد تفاهم‎نامه همکاری تاکید و برای همکاری بیشتر اعلام آمادگی کردند. 

امتیاز شما