امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

کرونا جدول پخش شبکه سهند را هم تغییر داد

مشاهده ۲۵۶۵
۱۳۹۸/۱۲/۱۰- ۱۱:۲۱

صدا‌وسیمای مرکز آذربایجان شرقی همزمان با شیوع بیماری کرونا، برنامه‌ها و جدول پخش شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی خود را تغییر داد تا با دعوت از مسئولان ذیربط، پزشکان و کارشناسان، به رسالت خود در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی برای پیشگیری از این بیماری عمل کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  شبکه‌های استانی صدا‌وسیما همزمان با شبکه‌های سراسری، به منظور افزایش آگاهی از ابعاد این بیماری، ارائه راهکارهای پیشگیرانه و ایجاد آرامش‌بخشی و اطلاع‎رسانی، اقدامات متنوعی را تدوین کرده و در حال اجرای آن هستند.

برقراری ارتباط های مستقیم و تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونان این دانشگاه و دعوت از آنان برای حضور در برنامه‌های مختلف، اطلاع‌رسانی مستمر از وضعیت بیماری در کلانشهر تبریز و شهرستان‌ها، پخش زیرنویس‎های خبری، تهیه گزارش از مسئولان درخصوص وضعیت مبتلایان و درمان‌شدگان از جمله اقداماتی است که در حوزه اطلاع‎رسانی نسبت به آن برنامه‌ریزی و اقدام می‌شود.

دعوت از پزشکان فوق‎تخصص در برنامه‌ها، آموزش مسائل بهداشتی به همه سنین به خصوص کودکان، ساخت اینفوگرافی درباره کرونا و پخش در برنامه‌های مختلف به تناسب موضوع، پخش آیتم‎های آموزشی و رعایت بهداشت عمومی و نحوه جلوگیری از کرونا نیز از جمله اقدامات این مرکز در رادیو و تلویزیون در حوزه ارائه راه‌های پیشگیری خواهد بود.

پرداختن در قالب پلاتو و اطلاع‎رسانی، بیان اقدامات امیدآفرین و آگاهی‎بخش نیز مواردی است که در بخش آرامش‎بخشی، در دستور کار برنامه ریزان و برنامه سازان قرار گرفته است.

پخش برنامه‌هایی در زمینه روشنگری در خصوص شایعات، راه‌های غلبه بر استرس، آیتم مهارتی و آموزشی نیز از دیگر نکاتی است که در جدول پخش صداوسیما گنجانده شده است.

همزمان با شیوع این بیماری در استان آذربایجان شرقی و اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در استان، شبکه سهند تغییراتی در جدول پخش خود ایجاد کرد که شامل تقویت بخش‎های فیلم‎های سینمایی، آیتم‎های طنز و برنامه‌های کودک و ایجاد فضای سرگرم کننده در برنامه‌های روزانه صبحگاهی، عصرگاهی و شبانگاهی است.

در این مرکز همچنین با تشکیل ستادها و گروه‌های مختلف خبری، بلافاصله اخبار درخصوص این بیماری در جهان، کشور و استان در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. در این ستاد بخش‎های مختلف خبری، ضمن ارتباط زنده تلفنی و تصویری با مسئولان، و بسته‌های خبری مخاطبان را در جریان ما وقع موضوع قرار می‌دهند.

شبکه استانی صدا به صورت ویژه در تمام برنامه‌های روتین از جمله سحرلر ، خانواده ، آخشاملار و جوان به صورت مستقیم و غیر مستقیم به موضوع بیماری‌های واگیردار و نحوه برخورد با آنها پرداخت می‌کند.

حوزه سیما نیز علاوه بر پرداختن در برنامه‌های روتین، در ویژه برنامه‌ای با عنوان «یاشایش» به صورت ویژه به بیماری کرونا می‌پردازد. در این برنامه 45 دقیقه ای که روزهای فرد هر هفته پخش خواهدشد، به بحث بهداشت فردی و اجتماعی، بیماریهای واگیر و بیماری کرونا از زبان کارشناسان و پزشکان فوق تخصص این حوزه می‌پردازد. دراین ویژه برنامه ترکیبی استودیویی، دکتر سید‌جمال حسینی‌اقدم مجری کارشناس، مرتضی مقدس تهیه‌کننده و محمد ندیمی‌ کارگردان برنامه هستند.

تولید و توزیع عکس نوشت و پوستر، کلیپ، اینفوگرافیک، موشن گرافیک، فتو و ویدئوکلیپ، انیمیشن، پادکست، ویدئو، ویدئوکامنت، ویدئوگرافی برای جریان‌سازی و ایفای نقش مکملی نیز از برنامه‌های پیش بینی شده در فضای مجازی مرکز آذربایجان شرقی است.

افزایش اطلاعات پزشکی مردم و تلاش برای کاهش ترس از بیماری کرونا، بیان توصیه‌هایی در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، ارائه و تقویت آموزش‌های خود مراقبتی در مقابله با ویروس کرونا، بالا بردن میزان اطلاعات پزشکی، کاهش ترس از این نوع بیماری، دعوت از متخصصین تغذیه و رشد و بیان نقش تغذیه و سبک زندگی در تقویت سیستم دفاعی بدن به ویژه در مقابل کرونا و ارائه توصیه‌های بهداشتی درباره پیشگیری و ایمن ماندن مردم از بیماری کرونا، بالا بردن سواد رسانه‌ای برای کسب اطلاعات و اخبار درست و واقعی و اطلاعات پزشکی از دیگر تمهیداتی است که در محتوای برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و خبری گنجانده خواهد شد. 

امتیاز شما