امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

مدرسه تلویزیونی رسانه ملی در فضای مجازی

مشاهده ۱۴۸۷
۱۳۹۸/۱۲/۱۱- ۱۳:۴۱

محمد مهدی خاموشیان، مسول قرارگاه رسانه ای و سرپرست اداره کل راهبری اپراتورهای معاونت فضای مجازی در خصوص همراهی رسانه ملی در فضای مجازی با دانش آموزان توضیح داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مسئول قرارگاه رسانه ای معاونت فضای مجازی رسانه ملی پیرامون فعالیت اخیر شبکه شیران گفت: معاونت فضای مجازی همزمان با شبکه آموزش سیما برنامه‌های آموزش دروس مقاطع تحصیلی مختلف  را به صورت زنده پخش می‌کند.

وی ادامه داد: پخش این برنامه طبق جدول زمانبندی و در مقاطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم می‌باشد. خاموشیان افزود: تمامی دروس با آموزش معلمان مدارس و طبق برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش صورت می‌پذیرد.

 خاموشیان گفت: برنامه آموزشی شبکه شیران هر روز  طبق جداول از پیش تعیین شده از ۸ صبح الی ۱۷ به صورت زنده پخش می‌شود. البته این شبکه برنامه‌های پخش شده را تکرار می‌کند تا دانش آموزانی که موفق به تماشا نشدند برنامه را دوباره مشاهده کنند.

 سرپرست اداره کل راهبری اپراتورها عنوان کرد: مخاطبان در سامانه تلوبیون می توانند شبکه شیران را تماشا کنند و از طریق کچاپ و یا آرشیو برنامه‌ها به این محتوا دسترسی داشته باشند؛ حتی در تلوبیون، شبکه شیران در ویترین قرار دارد و برای پنج میلیون کاربر اعلان (نوتیفیکیشن) ارسال شده است.

 مسئول قرارگاه رسانه ای معاونت فضای مجازی  توضیح داد: از ماموریتهای شبکه شیران حضور در تمامی عرصه‌های مهم و خاص مانند اینگونه برنامه‌هاست و شبکه شیران به صورت ۲۴ ساعته درحال پخش برنامه است.

 وی عنوان کرد: آرشیو تلوبیون به دو صورت انجام می‌شود یکی آرشیو ساعتی یا همان کچاپ که در هر دقیقه برنامه‌های صداوسیما  را بصورت اتوماتیک برش داده و آرشیو می‌کند و دیگری آرشیو محتوایی برنامه‌ها که براساس محتوا آرشیو می‌شوند مثل یکی از سریالهای پر مخاطب شبکه دو که اول و اخر سریال کات می‌شود و بعد برایش صفحه ایجاد می‌شود. همچنین برنامه‌های دیگری مثل خندوانه و دورهمی‌که مخاطب بیشتری دارد هم به همین شکل آرشیو می‌شوند.

 خاموشیان سرپرست اداره کل راهبری اپراتورها  اظهار کرد: کار تشخیص اینکه کدام برنامه بیشترین مخاطب را دارد به تشخیص دیتا، یا سرچ در گوگل و از طریق همکاران متخصص انجام می‌شود.

 وی ادامه داد: این روزها بحث آموزش از اهمیت خاصی برخوردار است؛  به همین خاطر بر روی تلوبیون صفحه ایی به نام «مدرسه تلویزیونی» قرار گرفته است که براساس محتواهای دسته بندی شده مطالب آموزشی را ارائه میدهد.

 خاموشیان عنوان کرد: برای تمام کاربرانی  که از نرم افزار اندروید استفاده می‌کنند و اپلیکیشن تلوبیون را نصب کرده اند نوتیفیکیشن(اعلان) ارسال شده است که می توانند برنامه‌های در حال تدریس هر مقطع را از شبکه شیران مشاهده کنند.

آماری که در تلوبیون وجود دارد نشان می دهد برخی محتوایی که بارگذاری شده تا حدود ۱۰ هزار بار دیده شده است.

امتیاز شما