امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

مبارزه با ویروس کرونا در صداوسیمای مرکز زنجان

مشاهده ۷۰۰
۱۳۹۸/۱۲/۱۲- ۰۹:۴۹

در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، برنامه‌ها و جدول پخش صداوسیمای مرکز زنجان تغییر کرده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در صدا‌وسیمای مرکز زنجان از اوایل اسفند، اقدامات متنوعی با هدف افزایش آگاهی از ابعاد ویروس کرونا، اطلاع رسانی و آرامش‌بخشی آغاز شد.

در حوزه اطلاع رسانی در سیما در برنامه‌های پرمخاطبی مانند خانواده، زنجانا سلام، گفت‌وگوی زنده خبری، گئجه لر، سیمای سلامت و برنامه‌های تامینی، ضمن برقراری ارتباط با مدیرکل و معاونین دانشگاه علوم پزشکی و حضورشان در این برنامه‌ها،  بیش از35هزار زیرنویس حاوی پیام‌های بهداشتی و پیشگیری پخش شده و تا عادی شدن شرایط ادامه خواهد داشت.

بیش از 765 دقیقه برنامه تلویزیونی به انضمام روزانه2500 زیرنویس با موضوع آگاهی‌بخشی از این بیماری ویروسی تا امروز از شبکه اشراق پخش شد.

شبکه استانی صدا هم با حضور پزشکان فوق‌تخصص در برنامه‌ها، آموزش مسائل بهداشتی به همه سنین به خصوص کودکان در قالب برنامه‌هایی مانند آخشاملار، پابه رکاب، رو در رو، سالم بمانیم، سلام زنجان، صدای سلامت، کوک زندگی و یاشاییش، به مدت 1300دقیقه به این موضوع پرداخته است. همچنین بیش از 261 دقیقه برنامه خبری در قالب گزارش، تولید، تفسیر، گفت‌وگوی زنده و خبر ارسالی به واحد مرکزی خبر در این مدت پخش شد. 

گفتن است تاکنون 30 گفت‌وگوی خبری در بخش‌های خبری و 10 گفت‌وگوی ویژه خبری 30 دقیقه‌ای با حضور مسئولین دانشگاه علوم پزشکی استان برای اطلاع‌رسانی در خصوص این بیماری روی آنتن رفته است.

معاونت فضای مجازی مرکز زنجان نیز با تولید 20 پوستر، 2 مورد اینفوگرافیک، 7 موشن گرافیک، 10 مورد ویدئو، 50 مورد متن، 2 پادکست و 25 اطلاعیه در صفحه ویژه ویروس کرونا فعالیت چشمگیری دارد.

امتیاز شما