امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

رسانه ملی در کنار مردم و دستگاه‎های اجرایی برای ریشه‎کن کردن کرونا

مشاهده ۶۴۲
۱۳۹۸/۱۲/۱۳- ۰۹:۵۵
حاشیه خبر:

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه اطلاع‎رسانی و مدیریت افکار عمومی قرارگاه زیستی استان گفت: رسانه ملی در کنار آموزش، اطلاع‎رسانی و آرامش‎بخشی، روی برنامه‌های سرگرم‎کننده و نشاط‎آفرین هم تمرکز دارد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه اطلاع‎رسانی و مدیریت افکار عمومی قرارگاه زیستی استان گفت: رسانه ملی در کنار آموزش، اطلاع‎رسانی و آرامش‎بخشی، روی برنامه‌های سرگرم‎کننده و نشاط‎آفرین هم تمرکز دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مهندس مرتضی صفری با اشاره به تلاش ارتش سایبری منافقان، سلطنت‎طلبان و وهابیون برای ایجاد نگرانی در جامعه افزود: متاسفانه میزان خبرهایی که این رسانه‌ها در رابطه با شیوع کرونا در ایران تولید می‌کنند، چندین برابر چین کانون اصلی کرونا در جهان است.

وی ادامه داد: با بازنمایی محیط‎های بیمارستانی، سعی داریم ترس و نگرانی ایجاد شده در فضای مجازی را کمتر کنیم و قطعا اطلاع داشتن مردم از دانش بالا، توانایی‌ها، مجرب بودن و با انگیزه بودن کادر درمانی استان، در آرامش افکار عمومی جامعه موثر است.

صفری خاطرنشان کرد: موضوع انتشار ویروس یک مقوله است، اما آنچه که این مشکل را دو چندان می‌کند، سوار شدن ضد انقلاب بر روی این فضا برای التهاب آفرینی است.

او تصریح کرد: به نظر می‎رسد با توجه به سابقه فرهنگی کشور و استان، افکار عمومی در این مدت کم، همراهی خوبی داشتند و باید برای غنا بخشیدن به مطالب آموزشی در استان، مطالب تخصصی نسبت به مناطق مختلف ،محتوای خاص ان مناطق را، تولید کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از افکار عمومی‌به عنوان یک دارایی حیاتی یاد کرد و گفت: رسانه‌ها افسران صیانت از این دارایی جامعه هستند.

وی از تلاش‎های شبانه‎روزی وحرفه‎ای صداوسیمای استان در اطلاع‎رسانی و آموزش در بحث کرونا تشکر کرد.

محمد باقر آقایی افزود: مدیریت افکار عمومی در فضای مجازی  باید تجدید نظر شود و این مستلزم تشکیل تیم‎های اطلاعاتی است تا در این کارزار با استفاده از این ظرفیت‎ها فعال عمل کنیم.

او با اشاره به تاکید استاندار و دادستان مرکز استان در جدیت برخورد با افرادی که مغرضانه و عمدا امنیت روانی مردم را هدف قرار دهند افزود: در این خصوص با هیچ کس تعارف نداریم.

وی با بیان اینکه آموزش و اطلاع‎رسانی در قالب های مختلف به وفور وجود دارد تاکید کرد: مشکل اساسی در شرایط کنونی در زمینه آرامش‎بخشی است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی تصریح کرد: شایعات موجود باید در جامعه احصا شود و باید در بحث‌های آموزشی نیز از بحث‎های آموزش از خود مراقبتی خارج شویم و دیگر مراقبتی را ترویج دهیم.

در این جلسه بر تولید محتوای مثبت برای انتشار در قالب‎های فضای مجازی و نقش پلیس فتا در برخورد با خبرهای جعلی و رعب‎آور، کانال‎های فروش مجازی ماسک و مواد ضد عفونی‎کننده تاکید شد.

همچنین اعلام شد: مغایرت آمارهای مبتلایان به ویروس کرونا در کشور، به مغایرت زمان اعلام نتایج آزمایش برمی‌گردد و دلیلی بر کتمان آمار نیست.

امتیاز شما