امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

راه‌های پیشگیری از کرونا ویروس در رادیو ورزش

مشاهده ۳۲۴
۱۳۹۸/۱۲/۱۳- ۱۶:۲۸

برنامه «مشاور» سه شنبه ۱۳ اسفند، در گفتگو با دکتر مهدی رضایی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران و مسئول اجرایی مقابله با کرونا در دانشگاه تهران به موضوع ویروس کرونا اختصاص داشت.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر مهدی رضایی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران و مسئول اجرایی مقابله با کرونا در دانشگاه تهران، در پاسخ به این سوال که برای مبارزه با ویروس کرونا چه اقداماتی را انجام دهیم، بیان کرد: کرونا یک بیماری ویروسی واگیردار فصلی و نوپدید است. برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس مهمترین اصول، رعایت بهداشت فردی در همه زمان‌ها و همه مکان‌هاست.
رضایی، نیز در پاسخ به این پرسش که چطور می توان علی رغم آموزش نکات بهداشتی به کودکان مانع از ترس آنها شویم، اظهار داشت: مسلماً تجربه سرماخوردگی را همه ما از کوچک تا بزرگ داشته ایم و کرونا شبیه همان بیماری است. همانطور که تاکنون بشر نتوانسته از سرماخوردگی پیش گیری کند، کرونا هم یکی از ویروسهایی است که علائمی‌ شبیه سرماخوردگی ایجاد می‌کند و نکاتی را که اکنون ما برای جلوگیری از ابتلا به کرونا تأکید می‌کنیم، در واقع همان نکات بهداشت عمومی است که در همه اوقات می‌بایست رعایت می‌شد و در این زمان که در معرض خطر بیشتری هستیم، تأکید ما بیشتر شده و جای نگرانی وجود ندارد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران، در خصوص ابتلا به کرونای خفیف و روش های درمان خانگی این بیماری گفت: در موارد خفیف که خوشبختانه بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا جزء تقسیم بندی خفیف تلقی می‌شوند، داروی خاصی نیاز نیست. در این شرایط داروهای علامتی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ به طور مثال اگر بدنشان درد می‌کند، از مسکن‌ها استفاده کنند؛ اگر همراه با تب باشد که تعریق را موجب می‌شود، آب بیشتری استفاده کنند.
وی، اظهار داشت: یکی از راه‌های انتقال این ویروس انتقال از سطح است که این سطح همه مکان‌ها و وسایل را شامل می‌شود و حتی سطح مواد غذایی رو باز ممکن است وجود داشته باشد.
دکتر رضایی اضافه کرد: این ویروس در برابر سرما نسبتاً مقاوم است؛ اما گرمای ۵۶ درجه به مدت ۳۰ دقیقه این ویروس را از بین می‌برد. بنابراین توصیه ما این است در این ایام از محصولات غذایی استفاده کنید که بتوانید حرارت بدهید.
وی در پاسخ به این سوال که وقتی از بیرون وارد منزل می‌شویم، لباسهایمان را چطور ضدعفونی کنیم، تصریح کرد: توصیه کلی ما این است که افراد ابتدای درب ورودی لباس های رویی خود را جدا کرده و همان ورودی آویزان کنند و بلافاصله دستهایشان را بشویند. توصیه ما این است که در این ایام نظافت فردی بیشتر از دیگر اوقات رعایت شود. اگر امکانش وجود دارد، بهتر است روزانه لباسهای زیر را تعویض کرد.
برنامه مشاور، با اجرای محمودوند، هر روز ساعت ۱۳ از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می‌شود.

امتیاز شما