امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

«خوش گلدین باهار»/ همراه با صدا و سیمای آذربایجان غربی در بهار ۹۹

مشاهده ۹۵۵
۱۳۹۸/۱۲/۱۴- ۱۴:۳۲

مرکز آذربایجان غربی برای نوروز 99 و آغاز سال جدید ویژه برنامه‌های متنوعی را در صدا، سیما، فضای مجازی و خبر تدارک دیده تا لحظات شاد و مفرحی را با معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و آداب و رسوم این استان برای مخاطبان فراهم نماید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای مرکز آذربایجان غربی با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم ایجاد امید و نشاط در جامعه با برنامه‌های شاد و متنوع، میهمان خانه‌های گرم و صمیمی مردم استان در ایام نوروز 99 خواهد بود. سیمای مرکز آذربایجان غربی نوروز 99 را با «یازنفس» (نفس بهار) ویژه برنامه 180 دقیقه ای تحویل سال از ساعت ۵ بامداد آغاز می‌کند. «یاز نفسی» به تعداد 20 برنامه 60 دقیقه ای هر شب از ساعت 21 از سیمای استانی بصورت زنده به تهیه کنندگی حسن فرخی ادامه خواهد یافت.
سایر برنامه‌های زنده سیمای مرکز آذربایجان غربی از جمله: «ائویمیز» به تهیه کنندگی خوشنهاد و حری رضایی و «سلام اوشاقلار» به تهیه کنندگی حسین جنگجو نیز رنگ و بوی نوروزی به خود می‌گیرند.
همچنین در ایام نوروز، سریال طنز تازه تولید شده «خام خیال» در 13 قسمت 40 دقیقه ای به تهیه کنندگی جلیل اسماعیل زاده و کارگردانی علی ضیایی از دوم فروردین هر شب ساعت ۲۲ پخش می‌شود.
برنامه «شاد یاشا» با رویکرد طنز نمایشی و مستندهای معرفی استان، بازار ارومیه، پای سخن سنگ، بازار خوی، در مسیر زاب، فرش تکاب، مستند های هفت شهر و معماری سلجوقیان از آنتن سیمای استانی پخش خواهد شد.
سایر مستندهای این ایام عبارتند از : مجموعه مستند «پرندگان»، مستندهای «سیمین و زرین»، «معرفی ایل قره پاپاق»، «بخت سپید» و «اشک کبود» است.
پخش روزانه فیلم سینمایی، میان برنامه‌های طنز از سایر برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی برای ایام نوروز 99 می‌باشد.
رادیو چی چست نیز نوروز 99 را با ویژه برنامه تحویل سال با عنوان «یاز نفسی» (نفس بهار) به تهیه کنندگی محمدعلی عبدالی از ساعت 6 بامداد روز اول فروردین آغاز می‌کند که در آن هنرمندان، خوانندگان و شخصیت های علمی و فرهنگی استان حضور می یابند.
توجه به حال و هوای معنوی لحظات تحویل سال، سرودهای عاشیقی محلی، نمایش های طنز، پخش پیام رهبری و گزارش از شیفت های شب و پاسگاه‌های مرزی از آیتم های این برنامه 120 دقیقه ای است.
صدای آذربایجان غربی همچنین دو ویژه برنامه «خوش گلدین باهار» (خوش آمدی بهار) به تهیه کنندگی اسکندر رحیمی و «یاز گلدی» (بهار آمد) به تهیه کنندگی محمدعلی عبدالی در دو بازه زمانی صبح ساعت 11 و عصر از ساعت 18 بمدت 120 دقیقه با آیتم هایی همچون: گزارش از آداب و رسوم بومی و محلی عید، ارتباط با سایر مراکز، خبرنگاران شهرستانها، تماس های مردمی، هواشناسی، پلیس راه و بیان نکات بهداشتی مربوط به ویروس کرونا پخش می‌کند.
برنامه عصر گاهی «بیر آخشام بیر سلام» نیز در روزهای 27 و 28 اسفند با موضوع چهارشنبه آخر سال و اطلاع رسانی از خطرات ناشی از آن پخش می‌شود.
برنامه «نغمه‌های نوروز» هر روز ساعت 14:30 و برنامه «ائل سوزی» با موضوع فولکلور ساعت 16:20 پخش خواهد شد.
پرداخت به مناسبتهای مذهبی، معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان، ارتباط زنده با سایر مراکز صداوسیما و گزارش های متنوع مردمی در سراسر استان از آیتم های سایر برنامه‌های صدای مرکز آذربایجان غربی در ایام نوروز 99 خواهد بود.
خبر مرکز آذربایجان غربی نیز در نوروز 99 با بخش های خبری به تهیه و پخش گزارش های متنوع با هدف معرفی ظرفیت ها طبیعی، معرفی آداب و رسوم شهرهای مختلف استان و همچنین پوشش و اطلاع رسانی آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا اقدام خواهد نمود.
تولید گزارش با موضوع شعار سال، نوروز در مرز و آداب و رسوم چهارشنبه آخر سال، اطلاع رسانی به موقع از وضعیت آب و هوا و درج اخبار مکتوب و تصویری در آنتن خبر استانی و سراسری در وب سایت مرکز و خبرگزاری صدا وسیما، اطلاع رسانی به موقع از آخرین اخبار استان در شبکه‌های مجازی از سایر اقدامات معاونت خبر صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی است.
معاونت فضای مجازی نیز نیز انعکاس گزیده برنامه‌های ویژه نوروز 99 در کانال مرکز، برگزاری پویش های بهار مهربانی و کرونا را شکست می دهیم (عکس وفیلم)، ایجاد صفحه ویژه نوروز 99، اطلاع رسانی برنامه‌های نوروزی صدا و سیما در وب سایت، سروش و اینستاگرام، انتشار کنداکتور سیما و صدا در سایت و کانال سروش و اینستاگرام، انتشار عکس های ارسالی مخاطبان در کانال سروش و وب سایت و تولید فتوکلیپ و پخش آن از شبکه استانی و رادیو نما و انتشار در کانال سروشurmiairib@ و تولید نسخه فضای مجازی تیزرهای برنامه‌های نوروزی سیما را در دستور کار دارد.

امتیاز شما