امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

نوروز در نصف جهان

مشاهده ۶۷۰
۱۳۹۸/۱۲/۱۷- ۰۸:۱۲

مرکز اصفهان به مناسبت عید نوروز ویژه برنامه‌های متنوعی را تهیه و پخش می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای مرکز اصفهان در روز 29 اسفند 98، برنامه ویژه تحویل سال را به‎صورت زنده به‎مدت 180 دقیقه با محورهای موضوعی هم‎افزایی، نشاط و سلامت اجتماعی، آداب و رسوم و جاذبه‌های گردشگری، ویژه برنامه ایام نوروز با عنوان «ناز نوروز» به‎مدت 975 دقیقه و ویژه برنامه «به وقت خانه» را به مدت 100 دقیقه تولید و پخش می‌کند.
همچنین تله‎فیلم‎های تولید شبکه اصفهان با عنوان «مجنون بی‌‎لیلی» در اول فروردین، «#دوچرخه باز» از 5 تا 10 فروردین و «پیچ جاده نمناک» در روز 12 فروردین ماه 99 روی آنتن می‎رود.
 پخش ویژه برنامه‌های «یه جور دیگه»، «سفرنامه» با موضوع همدلی، آداب و رسوم، شادی و نشاط و رونق تولید، «همنشین»، «همین حوالی»، «اصفهان امروز»، «سیمای راهبران» و «گردش در شهر اصفهان» هر روز در ایام نوروز و «زنده رود» جمعه‌ها ساعت 9 صبح به مدت 60 دقیقه از دیگر برنامه‌های شبکه استانی اصفهان است.
در تامین برنامه شبکه اصفهان نیز سریال و فیلم‌های سینمایی شاد و جذابی برای ایام نوروز در نظر گرفته و پخش می‌شود.
رادیو اصفهان نیز با پخش ویژه برنامه سال تحویل از 6 صبح تا 8 صبح و ویژه برنامه ایام نوروز با عنوان «بهار اصفهان» هر روز از ساعت 10 تا 12:30 و عصرها ساعت 18 تا 20 با موضوع عید نوروز میهمان خانه‌های مردم نصف جهان می‌شود.
تولید ویژه برنامه‌های مختلفی در تعطیلات نوروز از جمله برنامه طنز «کیویج» هر روز به مدت 30 دقیقه، «آوای بهار» هر روزساعت 15 تا 15:45 ،«شب‎های روشن» با موضوع گفت‎وگو با سرداران و رزمندگان اسلام به مدت 40 دقیقه، «چراغ» با موضوع گفت‎وگو با چهره‌ها و فرهیختگان و نخبگان استان، «همراه با بهار» به مدت 30 دقیقه، «بهشت ثانی»، «خوشاروستا» و «سفر با رادیو» با هدف فراهم آوردن لحظات شاد و مفرح و اطلاع‎رسانی به مسافران نوروزی پخش می‌شوند و به حال‎وهوای عید و سال نو می‌پردازند.
در واحد شعر و موسیقی مرکز اصفهان نیز  اثر موسیقی با موضوع نوروز و بهار با عنوان «عیدنوروز» با آهنگسازی و تنظیم فرناد شاهزیدی، خواننده سعید صالحی و شعر شاهین ملکی در ساختار ارکسترال تهیه و تولید شده است.
برنامه‌های معاونت فضای مجازی هم در ایام نوروز شامل راه‎اندازی صفحه گردشگری در وب سایت مرکز، برگزاری پویش عکس اصفهان زیبا، معرفی اماکن گردشگری و دیدنی شهرستان‌های استان اصفهان، معرفی برنامه‌های نوروزی رادیو و تلویزیون اصفهان، معرفی اماکن تاریخی و دیدنی کمتر دیده شده شهر اصفهان توسط مردم و مسافران، اطلاع‎رسانی به مسافران از طریق پیام‎رسان‌ها درباره وضعیت آب‎وهوا ، اماکن دیدنی، وضعیت جاده‌ها، معرفی برخی از آداب و رسوم مردم اصفهان در ایام نوروز به منظور آشنایی مسافران با فرهنگ و آداب و رسوم مردم اصفهان و انتشار برخی از کلیپ‎های شاد و 50 گزارش و کلیپ و تیزر است.
همچنین تهیه برنامه عروسکی در خصوص رعایت نکات آموزشی و تهیه برنامه جدید آموزشی با استفاده از سبک رئال از دیگر اقدامات این معاونت به‎شمار می‎آید.

تصاویر

امتیاز شما