امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

تمهیدات بهداشتی و پزشکی تلویزیون برای تداوم برنامه‎سازی و سریال‎سازی

مشاهده ۱۰۳۳
۱۳۹۸/۱۲/۱۷- ۱۱:۵۳

معاونت سیما با اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم به‌منظور مراقبت‎های بهداشتی و حفظ سلامت برنامه‎سازان و سازندگان سریال‎های نوروزی، از تداوم و پیشرفت کار در این حوزه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مراکز و ارگان‌ها از جمله مدارس و دانشگاه‌ها، جدول پخش برنامه‌های تلویزیونی هم با تغییراتی همراه شده است.

معاونت سیما پس از شیوع ویروس کرونا تدابیری در این‎باره اتخاذ کرد و جدول پخش بیشتر شبکه‌های تلویزیونی دستخوش تغییراتی شدند و سراغ برنامه‌ها و سریال‌های طنز و مفرح رفت و حتی همه شبکه‌ها، پخش فیلم‌های سینمایی را به صورت روزانه تا پایان سال در دستور کار خود قرار دادند و برای تداوم ضبط برنامه‌ها، مسابقات و سریال‎های نوروزی، پشتیبانی‌های لازم را در نظر گرفت.
سیدمحمود اسلامی مدیرکل مالی و اداری معاونت سیما در این‎باره گفت: از آنجایی که در آستانه تعطیلات نوروز هستیم و این ایام جز پرکارترین زمان برای بسیاری از همکاران ماست و طبق روال همیشه برای ساخت فیلم‎ها، سریال‎ها و ویژه برنامه‌های نوروزی از مدت‎ها پیش برنامه‎ریزی شده بود با ورود ویروس کرونا، شرایط کار عزیزان ما در این حوزه سخت‎تر شده است.
وی افزود: تمامی عوامل مجموعه فیلم و سریال‎های نوروزی که از مدت‎ها پیش مشغول ضبط و تصویربرداری این مجموعه‌ها بودند هم‎اکنون نیز با وجود تمام سختی‌ها و نگرانی‌ها به علت شرایط به وجود آمده به‎ سبب تعهد کاری و احساس مسئولیت، لحظه‎ای کار را متوقف نکردند و با اشتیاق همچنان مشغول کار هستند تا به لطف خدا، سریال ها و ویژه‌های نوروزی را سر موقع به آنتن برسانند.
مدیرکل مالی و اداری معاونت سیما خاطر نشان کرد: حسب دستور معاون سیما در خصوص لزوم رعایت تمامی مراقبت‎های بهداشتی در شرایط حادث شده از شیوع ویروس کرونا و تاکید وی بر حفظ سلامت هنرمندان که شبانه‎روز در حال انجام وظیفه هستند، تمهیداتی را برای حفظ سلامت این سرمایه‌های انسانی در نظر گرفتیم.
وی گفت: با هماهنگی شهرداری تهران محل ضبط برنامه‌ها و سریال‎های نوروزی پاک‎سازی و گندزدایی شده است.
همچنین با هماهنگی و مساعدت مرکز بهداشت و درمان و شورای عالی پزشکی سازمان صداوسیما، تیم های پزشکی و واحدهای اورژانس به محل ضبط برنامه‌ها اعزام شده‎اند تا در صورت نیاز احتمالی به امور پزشکی هنرمندان در کوتاهترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.
اسلامی همچنین از استقرار پزشک در واحد دوبلاژ معاونت سیما خبر داد و افزود: برای اطمینان خاطر عزیزان و پیشکسوتان واحد دوبلاژ، از ابتدای شیوع ویروس کرونا با استقرار گروه پزشکی، شرایط جسمانی همکاران ارزیابی شده است و این تمهیدات همچنان ادامه دارد.
اسلامی تاکید کرد: در تمام پروژه‌ها با هماهنگی مرکز بهداشت سازمان صداوسیما، گروه‎های پزشکی برای انجام تست و نظارت و کنترل عوامل در پشت صحنه‌ها حضور دارند و هر روز تمامی عوامل تحت آزمایش قرار می‌گیرند تا خدای نکرده مشکلی برای عوامل و گروه‌های فیلم‎برداری فیلم‎ها و سریال‎های نوروزی پیش نیاید، همچنین تجهیزات لازم برای سریال‎های در حال تولید همچون «نون خ»، «زیرخاکی»، «جشن سربرون» و ... ارسال شده و پزشکان متخصص هم در کنار گروه‌های فیلم‎برداری حضور دارند.
وی افزود: علاوه بر حضور پزشک برای رعایت موارد بهداشتی و مراقبت‎های پزشکی اقلام ضروری نظیر مواد ضدعفونی‎کننده و گندزدایی، ماسک، دستکش و ... تامین و در اختیار پروژه‌های سیما گذاشته می‌شود و حتی استودیوهای تولید و تمامی‌ بخش‎های سیما پاک‎سازی شده‌اند و همکاران هم تحت معاینه روزانه قرار می‌گیرند.
مدیرکل مالی و اداری معاونت سیما همچنین با اشاره به اینکه عوامل سریال «سلمان فارسی» مدت‎هاست در جزیره قشم در حال فیلم ‎برداری هستند، تصریح کرد: تمام تجهیزات و اقلام لازم بهداشتی و مراقبت‎های پزشکی برای این گروه اعزام شده تا در دسترس عوامل این سریال ویژه که مدت‎ها است از خانواده خود هم دور هستند، قرار بگیرد و یک پزشک نیز گروه را همراهی می‌کند.
مدیرکل مالی و اداری معاونت سیما همچنین از مساعدت‎های شورای سلامت، معاونت منابع مالی و سرمایه انسانی و مرکز بهداشت سازمان صداوسیما که در این مدت نهایت همکاری را برای به سرانجام رساندن طرح‎های نوروزی شبکه‌های تلویزیون انجام دادند، قدردانی کرد.

امتیاز شما