امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

هنرمند ایرانی و نقاشی‌های قرآنی

مشاهده ۴۰۲
۱۳۹۸/۱۲/۱۷- ۱۲:۱۲

برنامه «ایران» این هفته به پیوند هنر نقاشی با آیات قرآن و همچنین گشت‎وگذار در کوه‌های کهکیلویه و بویراحمد می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، خبرنگار این بخش از برنامه؛ شیما کاظمی‌با هنرمند ایرانی سهم‎الدین زمانی همراه شده است تا به معرفی کارهای هنری او در خصوص قرآن مصور بپردازد. مخاطبان اسپانیایی زبان با هنرمندی آشنا می‌شوند که نیمی از عمرش را اختصاص داده تا تنها نسخه نقاشی قرآن کریم را خلق کند. د ر طول قرن‌ها، هنرمندان مسلمان همیشه در تلاشند تا بهترین هنرهای خود را با قرآن کریم آمیخته کنند تا آثاری متناسب با سطح این کتاب آسمانی خلق کنند.
در بخش دیگری گزارشگر برنامه «ایران»، علی چیت سازیان به معرفی جاذبه‌های کهگیلویه و بویر احمد (چشمه میشی، روستای مارین و سد کوثر) می‌پردازد.
بسیاری از چشمه‌ها و رودخانه‌ها میان کوه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد متولد می‌شوند. در شمالی‎ترین قسمت استان سرچشمه میشی است که یکی از بزرگ‎ترین جریان‌ها در تمام ایران وجود دارد. در جریان رودخانه ای که از آن منبع سرچشمه می‌گیرد، دهکده‎ای 2000 ساله پیدا می‌کنیم که شبیه یک واحه در وسط بیابان است.
در پایان به سد مصنوعی به نام سد کوثر می‎رسیم که به یک جاذبه طبیعی با اهمیت عظیم تبدیل شده است.
برنامه «ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی روزهای یکشنبه، ساعت 6:30 به وقت تهران روی آنتن هیسپان تی وی می‎رود و در ساعات 11:30 و 17:30 همان روز بازپخش می‎شود.

امتیاز شما