امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ابطحی:
ابطحی:

گام مهم رسانه ملی در ایجاد عدالت آموزشی

مشاهده ۴۴۴
۱۳۹۸/۱۲/۱۷- ۱۵:۳۸
تعداد بازدید:444

سیدمحمدجواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس گفت: آموزش از راه دور رسانه ملی گام مهمی در جهت تحقق عدالت آموزشی در کل کشور است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیدمحمدجواد ابطحی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی‌ گفت: صداوسیما حقیقتاً در این تنگنای بیماری «کرونا» در ارتباط با آموزش از راه دور دانش آموزان خوب عمل کرد، اما واقعیت این است که دولت باید بیشتر از اینها از ظرفیت صداوسیما استفاده کند.

نماینده مردم خمینی‌شهر با بیان اینکه اعتمادسازی نسبت به صداوسیما خیلی مهم است، یکی از راه‌های موفق جلب اعتماد مردم و خانواده‌ها را آموزش از راه دور شبکه‌های تلویزیونی عنوان کرد و افزود: صداوسیما در این برهه خطیر، تکلیف آموزش و پرورش را برعهده گرفته است. ابطحی با تشکر از اقدام رسانه ملی در همکاری با آموزش و پرورش گفت: کار خوب و مفیدی انجام شده و آحاد خانواده‌ها از اینکه بچه‌ها در خانه هستند، اما درسشان را هم می‌خوانند و افت تحصیلی نخواهند‌داشت، رضایت دارند.

وی با بیان اینکه این اقدام صداوسیما روش خوبی برای ایجاد عدالت آموزشی در کشور است، تصریح کرد: بعد از رفع بیماری «کرونا» صداوسیما می‌تواند در ادامه این روش، با آموزش‌های سراسری و امتحان‌های هماهن ، استانداردسازی در کل کشور ایجاد کند و یکی از گام های تحقق عدالت آموزشی در قانون اساسی، استفاده از همین ظرفیت صداوسیما برای کل کشور است.

گفتنی است با توجه به شیوع ویروس «کرونا» در کشور، شبکه آموزش سیما، شبکه قرآن و معارف سیما (دروس قرآنی و معارفی) و شبکه چهارم سیما (رشته‌های علوم انسانی و کار و دانش) در همکاری با وزارت آموزش و پرورش، اقدام به آموزش از راه دور دانش آموزان کرده است.

امتیاز شما