امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

پرونده تکنولوژی‌های سال 98 روی میز «چرخ»

مشاهده ۴۵۶
۱۳۹۸/۱۲/۱۹- ۱۲:۳۵

برنامه‌تلویزیونی «چرخ» روز دوشنبه 19 اسفند، مهم‌ترین رخدادهای دنیای هوانوردی و جنگ‌افزار، رباتیک و تکنولوژی در سال 98 را بررسی می‎کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این برنامه، محمدحسین جهان‌پناه، روزنامه‌نگار علم و فناوری، مهم‌ترین اتفاقات حوزه‌‌های هوانوردی و جنگ‌افزار را مرور خواهد کرد. رسوایی تولید هواپیمایی ۷۳۷ مکس در بوئینگ، رونمایی از نسل جدید بالگردهای رزمی، رونمایی از نسل ششم جنگنده‌ اروپایی و برنامه‌ رویال وینگ‌من از مهم‌ترین اتفاقات حوزه‌ی هوانوردی و جنگ‌افزار در سال 98 هستند.
علی خورشیدی، کارشناس رباتیک سراغ مهم‌ترین اتفاقات حوزه‌ی رباتیک در یک سال گذشته می‎رود.
ربات‌هایی که در شیوع جهانی ویروس کرونا به کمک کادر پزشکی مراکز درمانی آمدند، ربات فضانوردی که برای سفر به سیاره‌ی مریخ آماده می‌شود و ربات‌های بیونیکی که از طبیعت الهام گرفته شده‌اند، مهم‌ترین ربات‌های امسال هستند.
خشایار مریدپور، روزنامه‌نگار فناوری هم مهم‌ترین اتفاقات حوزه‌ی تکنولوژی در سال 98 را زیر ذره‌بین می‎برد. سالی که اختراع لنزهای واقعیت افزوده، سایبرتراک تسلا و چشم‌انداز خودروهای الکتریکی و کامپیوترهای کوانتومی از مهم‌ترین رویدادهای تکنولوژیک آن بودند.
مجله‌ تصویری «چرخ» در دو هفته‌ پایانی سال، مهم‌ترین اتفاق‌های دنیای علم و تکنولوژی در سال 1398 را بررسی می‎کند.
مجله‌ تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«چرخ» روزهای، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده از شبکه‌ چهار پخش می‌شود.
مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

امتیاز شما