امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

نسل‎کشی در میانمار به روایت پرس تی وی

مشاهده ۶۰۸
۱۳۹۸/۱۲/۲۱- ۱۲:۳۷

نسل‎کشی قوم روهینگیا در میانمار و رشد فقر و جمعیت به عنوان چالش اصلی رشد اقتصادی هندوستان عنوان موضوعاتی است که در برنامه این هفته «شبه قاره» (The Subcontinent) در شبکه پرس تی وی به بحث و بررسی گذاشته می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با نگاهی به بحران آوارگان روهینگیایی‌ها در سال‎های اخیر به واکاوی واکنش جامعه جهانی در قبال بحران پناهندگان روهینگیایی و چالش‎های پیش روی این قوم در کشور میانمار و کشورهای همسایه آن می‌پردازد.
در این خصوص ضمن مروری بر مشکلات و معضلاتی که این مردم در کمپ‎های شلوغ و دورافتاده با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، دیدگاه هند، بنگلادش، مالزی و کشورهای شبه قاره هند در قبال این فاجعه به گفت‎وگو گذاشته می‎شود.
این برنامه همچنین به بررسی معضل رشد فقر و جمعیت به عنوان چالش مهم در برابر رشد اقتصادی هندوستان می‎پردازد و ارتباط میان رشد اقتصادی و فقر در این کشور، چالش های پیش روی بخش زیادی از مردم هند در تامین نیازهای اولیه و مسائلی همچون سوء تغذیه، زیرساخت های ضعیف و ضعف در بهداشت و ارائه خدمات درمانی را بررسی می‎کند.
«شبه قاره» به تهیه‌کنندگی حسین مهدیان و با اجرای محمد جان حسین جمعه 23 اسفند، ساعت 17:00به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‎شود.
تکرار این برنامه شنبه ساعت 10 و 16، یکشنبه ساعت 00:00 بامداد، 7 و 18 و دوشنبه ساعت 11 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما