امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

تأسیس مدرسه‌ای برای دبیرستانی‌ها روی موج رادیو فرهنگ

مشاهده ۴۹۷
۱۳۹۸/۱۲/۲۴- ۱۱:۰۱

علیرضا حبیبی از تشکیل کلاس‌های درس رادیویی برای دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم رشته ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی در رادیو فرهنگ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علیرضا حبیبی، سرپرست رادیو فرهنگ گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، سازمان صدا‌وسیما، با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، آموزش تلویزیونی در قالب«طرح جهاد آموزشی» را برای دانش‌آموزان در دستور کار خودش قرار داد و در این میان با توجه به در دسترس بودن رادیو به عنوان رسانه‌ای«برای  همه و همه جا» مقرر شد شبکه رادیویی فرهنگ به فراخور ماموریت خود در این جهاد آموزشی حضور فعال داشته باشد.

وی ادامه داد: بر همین اساس رادیو فرهنگ به منظور یاری‌رسانی به نظام آموزشی، برای آموزش دانش‌آموزان دوره دوم دبیرستان رشته‌های ادبیات و علوم انسانی و علوم  و معارف اسلامی، جدول پخش برنامه‌های خود را تغییر داد.

علیرضا حبیبی با بیان اینکه این طرح در فاز اول با دایر شدن 4 کلاس آغاز به کار کرد، افزود: با توجه به نیاز دانش‌آموزان و استقبال گسترده از آن، برای نوروز نیز برنامه‌ریزی شده که دانش‌آموزان بتوانند از کلاس‌های رادیویی استفاده کرده و در منزل آموزش‌های لازم را دنبال کنند.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، از روز شنبه 24 اسفند شبکه رادیویی فرهنگ برای پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم رشته‌های ادبیات و علوم انسانی و همچنین علوم و معارف اسلامی در کنار دروس عمومی‌، کلاس‌های تخصصی را دایر کرده و پس از آن نیز جدول پخش این کلاس‌ها از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

آموزش دروس پایه دهم همه روزه از ساعت11:30 تا 12 ، پایه یازدهم از ساعت 13:30 تا 14و پایه دوازدهم هم از ساعت  14:30 تا 15 پخش می‌شود و از ساعت 15 به مدت  30 دقیقه، نیز دروس تدریس دروس عمومی تداوم دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند این برنامه‌ها را نیز در سایت رادیو فرهنگ به آدرس www.radiofarhang.ir و شبکه‌های مجازی @radiofarhang  دنبال کنند.

امتیاز شما