امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

صدای پای بهار از بام ایران به گوش می‎رسد

مشاهده ۷۱۷
۱۳۹۸/۱۲/۲۴- ۱۱:۰۴
حاشیه خبر:

صداوسیمای مرکز چهارمحال‎وبختیاری با ویژه برنامه‌های متنوعی به استقبال فصل بهار می‎رود.

صداوسیمای مرکز چهارمحال‎وبختیاری با ویژه برنامه‌های متنوعی به استقبال فصل بهار می‎رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «بهار نارنج» عنوان ویژه برنامه شبکه استانی سیمای جهان‎بین در لحظات تحویل سال نو است. این برنامه با بخش‎های متنوع و با رویکرد معرفی آداب و رسوم مردم استان هم‎زمان با تحویل سال جدید و ایجاد روحیه نشاط و امید در دو قسمت هنگام تحویل سال از ساعت شش بامداد با محور فرارسیدن فصل بهار و شهادت امام موسی کاظم(ع) با رویکرد ایجاد لحظاتی معنوی به مدت 120 دقیقه و روز اول فروردین از ساعت 20:30 به مدت 180 دقیقه به تهیه‎کنندگی رضا قاضی تهیه و پخش می‌شود. «بهار نارنج» در بخش های گزارش مردمی، حضور گروه‌های هنری در برنامه و اجرای موسیقی و نمایش و دعوت از بازیگران و چهره‌های شناخته شده ملی و استانی، روی آنتن می رود.
در تعطیلات نوروز ویژه برنامه «آرنگ بهار» از شبکه استانی سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری پخش و با ایجاد لحظاتی شاد، به یاد ماندنی و مفرح برای مخاطبان، همراه لحظات نوروزی مردم استان می‌شود. معرفی آیین‌ها و سنت‎های مردم استان در نوروز، موسیقی تصاویر زیبا از طبیعت بهاری استان، حضور خوانندگان محلی در برنامه، نمایش و پیامک‎های بینندگان بخش‎های این برنامه را تشکیل می دهند. برنامه «آرنگ بهار» همزمان با تعطیلات سال نو هر شب از ساعت 21 به مدت 90 دقیقه به تهیه کنندگی داریوش نیکبخت از سیمای جهان بین پخش می‌شود. رادیو جهان‎بین تلاش می‌کند در لحظات پایانی سال و آغاز سال جدید لحظاتی مفرح و سرگرم‎کننده را همراه با مژده رسیدن فصل بهار برای شنوندگان خود به ارمغان آورد.
ویژه برنامه «مژده بهار» هم‎زمان با لحظات تحویل سال از شبکه استانی صدای مرکز چهارمحال‎وبختیاری پخش می‌شود. «مژده بهار» ویژه برنامه تحویل سال نو به‎علت هم‎زمانی با شهادت امام موسی کاظم(ع) با رویکردی مذهبی سعی در پیوند بین باورهای دینی و آداب و رسوم ایرانی و ایجاد لحظاتی معنوی هنگام تحویل سال جدید دارد. در این برنامه در بخش های متنوع از جمله معرفی سنت‎ها و آیین و رسوم مردم استان در هنگام تحویل سال، گفت‎وگو با بزرگترها، صله رحم، عید نوروز از دیدگاه اسلام، مباحث کارشناسی و گزارش روی آنتن می‎رود. این برنامه به تهیه‎کنندگی کبری موسوی از ساعت شش بامداد از رادیو جهان‎بین با مردم استان همراه می‌شود.
«سال نو، سلام نو» ویژه برنامه صبحگاهی شبکه استانی صدای مرکز چهارمحال و بختیاری در سال جدید است که با رویکرد تفریحی سرگرمی در بخش‎های مختلف و متنوع از ساعت 10 تا 12 هر روز از رادیو جهان‎بین پخش می‌شود. پرداختن به آداب و رسوم محلی، غذاهای محلی، ارزش‎های اجتماعی، معرفی خرده فرهنگ‎ها، بهداشت در نوروز، مسابقه، ارتباط تلفنی با سایر مراکز استان‌ها، ترانه و موسیقی، تلفن و پیامک‌‎های مخاطبان و ارتباط با اداره کل هواشناسی بخش‎های این ویژه برنامه را تشکیل می‎دهند.
«بهار بام ایران» هم ویژه برنامه عصرگاهی شبکه استانی صدای مرکز چهارمحال‎وبختیاری در ایام نوروز است. این ویژه برنامه عصرگاهی با ایجاد روحیه نشاط و پویایی و ترویج فرهنگ صله ارحام توأم با شادی و سرزندگی از ساعت 17 تا 19:30 در تعطیلات سال نو از رادیو جهان‎بین پخش می‌شود. معرفی استان، معرفی آیین‌ها و آداب و رسوم مردم نقاط مختلف استان در نوروز، موسیقی و نواهای محلی، نمایش، گزارش و همچنین اطلاع‎رسانی از وضعیت جوی استان از جمله بخش‎های ویژه برنامه «بهار بام ایران» است.
معاونت خبر صداوسیمای چهارمحال‎وبختیاری نیز هم‎زمان با نوروز و تعطیلات سال جدید، با پیش‎بینی تولید و پخش بیش از 1100 دقیقه گزارش‎های رادیویی و تلویزیونی، مستند خبری، گزارش و خبر مکتوب برای پخش از شبکه‌های محلی و سراسری با موضوع نوروز و آیین‌ها و آداب و رسوم مردم استان، ارائه موقعیت‎های گردشگری استان، تقویت آیین‌ها و سنت‎های مقبول و ارزشمند محلی، آگاه‎سازی جامعه درخصوص پیشگیری از جرایم و بزهکاری در تعطیلات و ارتقای سطح دانش جامعه برای مراقبت از محیط زیست در ایام نوروز به استقبال فصل بهار می‎رود. تولید پوستر، عکس نوشت، اینفوگرافیک و کاریکاتور با موضوع نوروز، تولید ویدئو، موشن‎گرافیک و پادکست، ایجاد صفحه ویژه در وب سایت مرکز، استفاده از ظرفیت اپلیکیشن جهان‎بین همراه، معرفی ویژه برنامه‌های صداوسیما در فضای مجازی، برگزاری پویش‎های مردمی و دریافت محصولات کاربرمحور، انتشار محتوا در کلیه بسترهای فضای مجازی، بازتولید محصولات رسانه‎ای مناسب و بهره‌گیری از ظرفیت فعالان فضای مجازی برای تولید و توزیع محتوا از جمله فعالیت‎های پیش‎بینی شده معاونت فضای مجازی صداوسیمای استان در این ایام است.

تصاویر

امتیاز شما