امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

نمایش چهره منفور ترامپ در مواجهه با مهاجران در شبکه پرس تی وی

مشاهده ۵۲۹
۱۳۹۸/۱۲/۲۴- ۱۳:۲۰
حاشیه خبر:

برنامه این هفته «عکس‎های تکان‎دهنده» (Pictures that shake the world) به بررسی عکس مادر مهاجر مکزیکی و فرزندانش در مرز آمریکا اختصاص دارد.

برنامه این هفته «عکس‎های تکان‎دهنده» (Pictures that shake the world) به بررسی عکس مادر مهاجر مکزیکی و فرزندانش در مرز آمریکا اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‎کنندگی کیانوش الطافی به بررسی عکسی از یک مادر مهاجر در حال فرار از نیروهای مرزی آمریکا در مرز مکزیک می‌پردازد.
این عکس که در 25 نوامبر 2018، به‎همت یک عکاس خبری به نام کیم کیانگ هون به ثبت رسیده و توجه جهانی را به سیاست ترامپ نسبت به مهاجران معطوف کرد، یک مادر پناهجوی مکزیکی را در حالی که با کودکانش از شلیک ‌گازهای اشک‌آور در مرز مکزیک به‎دست نیروهای آمریکایی فرار می‌کرد نشان می‎دهد. در این عکس ماریا 35 ساله مادر پنج کودک از هندوراس دیده می‌شود که به کاروان پناهجویانی که به سمت آمریکا در حرکت بودند، پیوسته و پس از طی سفری طولانی و جانکاه به شهر مرزی تیخوانا می رسد و هنگامی‌که به مرز آمریکا نزدیک می‌شود ناگهان سه گاز اشک‌آور در نزدیکی او و پنج کودکش به زمین برخورد می‌کند. این عکس به نماد قساوت قلب ترامپ نسبت به مهاجران تبدیل شد و تاثیر آن به حدی بود که خبرنگار رویترز راهی اردوگاه پناهجویان در شهر مرزی تیخوانا در مکزیک شد و با این مادر مکزیکی به گفت و گو نشست. این برنامه ضمن اشاره به بازتاب این عکس در جهان و منفور شدن چهره ترامپ بیش از پیش به بررسی دستورات جنون آمیز ترامپ در رابطه با مهاجران و وضعیت دردناک کاروان هندوراسی که در مرز آمریکا با حمله پلیس مواجه شد، می‎پردازد.
«عکس‎های تکان‎دهنده»، یکشنبه 25 اسفند ماه ساعت 14 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود و تکرار آن دوشنبه ساعت 17:20، سه‎شنبه ساعت 10:20، چهارشنبه ساعت 19:20، پنجشنبه ساعت 11:20 و جمعه ساعت 7:20 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما