امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

آشنایی با زیبایی‌های اهر و اردکان در برنامه «ایران» هیسپان تی وی

مشاهده ۳۹۲
۱۳۹۸/۱۲/۲۴- ۱۳:۲۱

برنامه «ایران» شبکه هیسپان تی وی این هفته مخاطبان خود را به شهرستان اهر در آذربایجان شرقی برده و در بخش دوم، آن‌ها را میهمان شهرستان اردکان یزد می‎کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این برنامه که هر هفته در قالب گزارش‌هایی متنوع، زیبایی‌ها و جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی کشور ایران را برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان به نمایش می‌گذارد، در بخش نخست، طاهره بدخش خبرنگار این شبکه به معرفی شهرستان اهر که یکی از مناطق گردشگری استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود، می‎پردازد.
اهر در کنار داشتن تپه‌ها، مساجد، مقبره‌ها، قلعه‌ها و کاروان‌سراها که از پیشینه تاریخی این شهرستان حکایت دارند، از جنگل‎های ارسباران، چشمه‌های آب معدنی، تالاب‎ها و صنایع دستی، بهره می‌برد که زیبایی‌های این منطقه را دوچندان می‌کنند.
در ادامه، طاهره بدخش بینندگان را مسافر شهرستان اردکان یزد می‎کند. شهری که از آن به عنوان قلب کویر مرکزی ایران یاد می‌شود و با جاذبه‌هایی همچون کوچه پس‌کوچه‌های مسقف، منار جنبان خرانق، غاز اشکفت یزدان، قلعه خرانق، پارک ملی سیاه‌کوچه و مسجد جامع اردکان تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای مسافران رقم می‎زند.
برنامه «ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی در شبکه پرس تی‌وی تولید و به صورت زبانگردانی از شبکه هیسپان تی‌وی روی آنتن می‌رود..این برنامه یکشنبه‌ها ساعت ۷:۴۵، روی آنتن این شبکه اسپانیایی‌زبان می‎رود و در ساعات ۱۲:۳۰ و ۱۸:۳۰ همان روز بازپخش می‎شود.

امتیاز شما