امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
نوروز 99 همراه ما باشید؛
نوروز 99 همراه ما باشید؛

عیدانه‌های رادیو گفت و گو/شو پنجره بگشا که نسیم است

مشاهده ۵۳۳
۱۳۹۸/۱۲/۲۵- ۱۰:۰۹
تعداد بازدید:533

همزمان با فرارسیدن نوروز 99 شبکه رادیویی گفت و گو با تدارک ویژه برنامه‌های متنوع همراه لحظات بهاری مخاطبان خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  نوروز؛ نخستین روز سال خورشیدی ایرانی برابر با یکم فروردین ماه، جشن آغاز سال نوی ایرانی و یکی از کهن‌ترین جشن‌های به جا مانده از دوران ایران باستان است که در آن فصل جدید زندگی و حیات دوباره طبیعت آغاز می‌شود. شبکه رادیویی گفت و گو نیز همزمان با شروع بهار طبیعت و آغاز نوروز 1399، با تدارک ویژه برنامه‌های شاد و متنوع بهاری، در تلاش است تا لحظات مفرحی را برای مخاطبان خود به ارمغان آورد.

محمد معافی مدنی، مدیرگروه تاریخ و فرهنگ رادیو گفت و گو در خصوص برنامه‌های نوروزی گفت: این شبکه رادیویی سال 99 را با «از آستان تا آسمان» آغاز می‌کند به امید آنکه دست های رو به آسمان مردم در تحویل سال نو حول حالنا را شامل همگان کند و لحظاتمان را گره بزند به احسن الحال ...گرچه شروع سال نو مصادف گردیده با شهادت امام موسی کاظم (ع) ولی این برنامه شادی‌های معنوی و دینی را شعار خود برای شروع سالی نو قرار داده است، پس از آن روایت می‌کنیم باران ایثار و فداکاری را با جهادگران عرصه سلامت در «روایت باران» همانگونه که در چهلمین سال شروع جنگ و حماسه دفاع مقدس در «خاکریز48» از ایثار فداکاری آن روزهای شبیه امروز می‌گوییم و زلف گره می زنیم به حال خوش نوروز و میراث گرانبهای آن در نواهای و زمزمه‌های «نوبانگ» وهمصدا با امواج رادیو حس غرور و افتخار می‌کنیم برای راهی شدن به سمت قله‌های علم و فناوری و معتقدیم «تا قله راهی نیست» و برای رسیدن به این قله‌ها از معبر دانشگاه بگذریم و«حذف و اضافه» کنیم تجربه‌ها و درس هایمان را در محضر اساتید و دانشمندان تا به اعتبار برسیم امید که این مجموعه از برنامه‌ها حال خوش و سرور و امید را همنشین لحظه‌هایتان کند.

نوشین رهگذر مدیر گروه تولید و تامین رادیو گفت و گو در خصوص برنامه‌های نوروزی توضیح داد: نشاط آفرینی و سرگرمی یکی از اهداف کلان برنامه ریزان و برنامه سازان در رادیو گفت و گو در نوروز است و بر همین اساس برنامه «شو پنجره بگشا که نسیم است و نوید است» در قالب مسابقه بین شرکت کنندگان دانشجوی رشته‌های مختلف تحصیلی طراحی شد تا علاوه بر ایجاد فضایی مفرح و جذاب اطلاعات عمومی و دانش ایشان به چالش کشیده شود ودر ضمن اجرای مسابقه اطلاعات مفیدی با دیگران شنوندگان به اشتراک گذاشته شود .

یکی از بخش های دیگر برنامه پویش سبد مهربانی است که مخاطبان و مسئولان اجرایی کشور با عنایت به شرایط موجود کشور و شیوع ویروس کرونا و اختلال در نظام اقتصادی و معیشتی هموطنان سعی می‌کنند مهرشان را در این سبد مهربانی گذاشته و پیشکش همنوعان خود کنند و در برای اشاعه سنت پسندیده دستگیری از یکدیگر تصاویر و فیلم و گزارش های صوتی خود را جهت بارگذاری در سایت و رادیو نمای رادیو گفت و گو ارسال کرده و نشاط مومنانه حاصل از آن را تبلیغ کنند .

از دیگر برنامه‌های نوروزی شبکه رادیویی گفت و گو که از بیست و نهم اسفند 1398 شب شهادت پیشوای هفتم امام موسی کاظم (ع) آغاز و تا بیست و یکم فروردین 1399 ولادت حضرت حجة بن الحسن المهدى، امام زمان - عجل الله تعالى فرجه ادامه خواهد داشت ویژه برنامه «سلسله موی دوست» است.سلسله موی دوست مستندی است بر محور حدیث سلسله با هدف تبیین قول سدید در ایام نوروز 1399 که مصادف با روزهای پایانی ماه رجب و ایام مبارک ماه شعبان است، در این مستند تلاش می‌کنیم با توجه به مناسبت ها موضوعات مختلف و متنوعی را تبیین کنیم .

بهزاد محمودزاده تهیه کننده ویژه برنامه تحویل سال نو «از آستان تا آسمان» گفت: این برنامه اول فروردین ساعت 5:30 به صورت زنده با اجرای خانم آرزو جعفرپور و آقای محمدحسین مولایی و به مدت 240 دقیقه با 7 آیتم روی آنتن می رود.در ابتدا و آیتم ایوان با دو مسئول سابق کشور در خصوص حال و هوای بهاری و حوزه‌های فعالیت هایشان صحبت می‌شود، آیتم گنبد به تفسیر قرآن در خصوص تحویل سال نو و تغییر زندگی می‌پردازد، آیتم صحن با دوتن از خیرین کشور گفتگو می‌کند، در آیتم شبستان با حضور حجت الاسلام رضا شاه محمدی(کارشناس مذهبی) با یک خانواده شهید دفاع مقدس و مدافع حرم گفتگو خواهد شد، آیتم رواق راویتگر دلبستگی مردم به امام رضا (ع) است، گفتگو با یکی از قاریان قرآن و شاعران اهل بیت(ع) در آیتم محراب صورت می‌گیرد، آیتم کتیبه نیز با دو تن از هنرمندان ساخت حرم و زیباسازی حرم متبرکه به صحبت می نشیند.

وی در ادامه به جنگ عصرگاهی «صد سال به از این سالها» اشاره کرد و افزود: این برنامه از اول تا پانزدهم فروردین ساعت 17:00 با حضور 3 مهمان حضوری از یک حوزه کاری به گپ و گفت در فضایی دوستانه و صمیمانه می‌پردازد که با توجه به مناسبت های مختلف ایام نوروز مهمانان این برنامه از افسران عالی رتبه ارتش، پزشکان، اقتصاددانان، دانشمندان حوزه ژنتیک، کارگردانان و بازیگران تئاتر، پاسداران جانبازان و ... هستند.این برنامه بخش هایی اعم از مسابقه خوانندگی و گویندگی، گزارش و نمایش دارد و همچنین مدیران گردشگری شهرها و استان‌های مختلف با ارتباط تلفنی در خصوص مکان‌های گردشگردی و تاریخی شهر و استانشان توضیحاتی را ارائه می دهند.

دکتر احمدی در خصوص ویژه برنامه «حذف و اضافه» گفت: این برنامه دانشگاهی و علمی دارای حال و هوای بهاری و نوروزی است. این ویژه برنامه از اول تا چهاردهم فروردین ساعت 8:30 دستاوردهای علمی دانشگاه‌های کشور بر اساس سیاست های بالادستی نظام و بیانیه گام دوم، همچنین ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و پیشرفت های حوزه فناوری و دانش در سال 98 و افق سال های آینده را مورد بررسی قرار می دهد. روسا و معاونین دانشگاه‌های مختلف مهمان این برنامه هستند که در کنار گفتگو در حوزه علمی، به تناسب وضعیت جغرافیاییشان به معرفی آداب و رسوم عیدانه شهر و استان خود می‌پردازند.

«روایت باران» به تهیه کنندگی معصومه اسمعلینژاد، از جهادگران بسیجی می‌گوید که در شرایط فعلی در کنار پزشکان و پرستاران در خط مقدم جبهه مبارزه علیه بیماری کرونا هستند و علی رغم اینکه باید در کنار خانواده‌هایشان باشند با از خودگذشتگی و ایثار در شهرها و روستاهای کوچک یا حتی دورافتاده برای خدمت به مردم حاضر می‌شوند و عید و بهارشان در کنار خانواده بزرگ ایران می‌گذرانند.مخاطبان فهیم رادیو گفت و گو از اول تا چهاردهم فروردین ساعت 9:10 می توانند شنونده این برنامه باشند.

سانازباقری، تهیه کننده برنامه «شو پنجره بگشا» توضیح داد: این برنامه اول تا چهاردهم فروردین ساعت 10:00 مهمان خانه‌های گرم شماست. «شو پنجره بگشا» مجله صبحگاهی شاد با بخش های متنوع است که محور اصلی آن مربوط به شرایط فعلی و ایام عید است، همچنین این برنامه نیز مسابقه ای دارد که مخاطبان می توانند از طریق راه‌های ارتباطی رادیو گفت و گو در این مسابقه شرکت کنند.

ویژه برنامه «تقاطع فرهنگ» به تهیه کنندگی عذرا جوزدانی مروری بر رویدادهای مهم فرهنگی در سال 98 با حضور مسئولان و کارشناسان در حوزه‌های مختلف اعم از کتاب و نشر، هنرهای تجسمی، نگارگری، تئاتر، موسیقی، سینما و ...دارد که در قالب 15 برنامه ضبطی از29 اسفند تا 14 فروردین ساعت 14:30 پخش می‌شود.

محمد جواد طالبی تهیه کننده ویژه برنامه «خاکریز 48» گفت: این برنامه در کنار فضای بهاری و شاد عید از خاطرات دوران دفاع مقدس روایت می‌کند.این برنامه دارای 3 بخش اعم از ترانه و موسیقی دفاع مقدس، معرفی کتاب ها و پژوهش های دوران دفاع مقدس، داستان‌ها و روایت دوران مقدس است که یک راوی و همرزمان شهدا آنها را نقل می‌کند.اگر از علاقمندان این حوزه هستید می توانید در ایام نوروز از اول تا چهارم فروردین ساعت 12:30 شنونده ویژه برنامه «خاکریز 48» باشید.

رضا صفری تهیه کننده ویژه برنامه «سلسله موی دوست» توضیح داد: این برنامه مستندی روایی است که به مناسبت های مذهبی ایام نوروز در ماه‌های رجب و شعبان می‌پردازد.از اول ماه شعبان نیز رویکرد این ویژه برنامه با موضوعات و محورهای مهدویت خواهد بود که با بهره گیری از حضور کارشناسان مذهبی در روزهای ولادت سعی در ایجاد فضای شاد و معنوی برای مخاطبان دارد.

ویژه برنامه «نوبانگ» به تهیه کنندگی اردیانی به بررسی موسیقی‌های آیینی نوروز می‌پردازد که در روزهای این جشن ایرانی، سعی در بیان شادی فرا رسیدن بهار و نوروز و یادآوری آیین‌های آن دارند. از نغمه‌هایی که در انحصار نوروز هستند می توان به ترانه‌هایی نوروزی و آیین‌های نوروز خوانی در سراسر ایران اشاره کرد. نوروز خوانان آمدن بهار و جشن نوروزی را در کوچه و گذر و میدان نوید می دادند.این برنامه از اول تا چهاردهم فروردین ساعت 15:30 با نواهای دلنشین ایرانی و کارشناسان حوزه موسیقی لحظات بهاری مخاطبان فرهیخته را با لذت دو چندان همراه خواهد کرد.

همچنین طبق روال هر سال در آیتم «همگام با شعار سال» گفت و گو با چهره‌های سرشناس و صاحب نظر در حوزه‌های مختلف درخصوص نامگذاری سال 99 و نحوه تحقق آن هدف این برنامه است که از اول تا چهاردهم فروردین در ساعات 9:00، 15:10 و 23:50 روی آنتن می‌رود.

مخاطبان رادیو گفت و گو برای ارتباط با این برنامه و دیگر برنامه‌های این شبکه رادیویی می‌توانند با سامانه پیامکی 300001035 و شماره تماس 27861035 در ارتباط باشند.

امتیاز شما