امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

از نوا و نمای ایل بختیاری تا فعالیت‌های گردشگری اهالی روستای زاو

مشاهده ۹۶۳
۱۳۹۸/۱۲/۲۸- ۱۴:۱۶

شبکه افق چهارشنبه 28 اسفند دربرنامه‌های «آرنگ کوچ» و «قصه با هم بودن»، زندگی ایل بختیاری در استان چهارمحال و بختیاری و فعالیت‌های گردشگری و بوم‌گردی اهالی روستای زاو در شهر کلاله را روایت می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کوچ یکی از مراحل زندگی عشایر کشورمان است، مردان و زنانی سختکوش که چاره زندگی را در چهارفصل سال همراه با گردش روزها و ماه‌ها یافته‌اند و ییلاق و قشلاق، بخشی از خاطرات هر ساله آنها را تشکیل می‌دهد. مستند «آرنگ کوچ» روایتی است از زندگی ایل بختیاری در استان چهارمحال و بختیاری؛ سفری پر ماجرا با عشایر این استان، که هر روز و شب زندگی‌شان پر از اتفاقات هیجان انگیز است. آواها و نواهای کهن مردمان بختیاری، رنگ‌آمیزی زیبای لباس‌های سنتی، نقش و نگار چادرهایی که سایه روز و آرامش شب کوچ‌نشینان هستند و دل‌مشغولی‌ها و دلتنگی‌های مردمان ایل، بخش‌های مختلف این مستند را تشکیل می‌دهند.

مستند«آرنگ کوچ» با تهیه کنندگی یزدان کیانی، کاری از سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری، چهارشنبه 28 اسفند ساعت 23 و تکرار آن ساعت 12:30 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.

همچنین در هشتمین قسمت از برنامه «قصه با هم بودن»، با فعالیت‌های گردشگری و بوم‌گردی اهالی روستای زاو در شهر کلاله استان گلستان آشنا می‌شویم. این برنامه با تهیه‌کنندگی امیرحسین خلیل زاده، شنبه تا چهارشنبه ساعت 18:30 و تکرار آن ساعت 14 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.

امتیاز شما