امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

نقش تاثیرگذار برنامه‌های صدا‌وسیما در ترویج فرهنگ کتابخوانی در گلستان

مشاهده ۱۱۱۲
۱۳۹۹/۰۱/۱۰- ۱۰:۱۵

مدیرکل صدا‌سیمای گلستان در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های استان، برای تولید برنامه‌هایی با موضوع کتاب و کتابخوانی با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل صدا‌وسیمای مرکز گلستان، با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی و نقش رسانه‌ها در ترویج این پدیده ارزشمند گفت: توسعه جوامع با ارتقای دانایی افراد آن جامعه میسر می‌شود و این مهم با مطالعه کتاب ایجاد می‌شود و صدا‌وسیما به عنوان یک رسانه فراگیر، آمادگی تبلیغ، ترویج و فرهنگ‌سازی در خصوص کتاب و کتابخوانی را دارد.

منتظر حجت در ادامه با بیان اینکه افزایش سرانه مطالعه یکی از شاخصه‌های مهم توسعه یافتگی در دنیای امروز است، اظهار داشت: وجود شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی و کتابخانه‌های الکترونیک باعث سهولت در دسترسی به اطلاعات شده‌اند. بنابراین می‌طلبد که متولیان فرهنگ در حوزه کتاب و کتابخوانی، برای حفظ مخاطب خود و سوق دادن عموم مردم به سمت کتابخانه‌ها تلاشی وافر و برنامه‌ریزی مدونی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش انس و علاقه مردم به مطالعه و کتابخوانی از مهمترین اولویت‌های فرهنگی رسانه استانی است که در این راستا از طرح‌های خلاقانه، ابتکاری و پیشنهادهای سازنده استقبال می‌کنیم.

مدیرکل مرکز گلستان تاکید کرد: آمادگی داریم تا با تولید و ساخت برنامه‌هایی با موضوع کتاب و کتابخوانی، با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان برای ترویج کتابخوانی اقدام کنیم.

در ادامه این دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، ضمن قدردانی از حمایت، همکاری و پیشنهادهای موثر و سازنده مدیرکل مرکز گلستان گفت: این پشتیبانی‌ها مجموعه کتابخانه‌های استان را در انجام هرچه بهتر خدمات و فعالیت‌ها دلگرم می‌کند.

میرزاعلی ترویج فرهنگ کتابخوانی را نیازمند تولید برنامه‌های کوتاه، جذاب و تاثیر گذار در رادیو و تلویزیون عنوان کرد و افزود: برای ترویج کتابخوانی در جامعه نیازمند حمایت جدی رسانه‌ها به ویژه صدا‌وسیما هستیم و باید در تولید محتوای برنامه‌ها، کتابخوانی و کتابخانه‌ها بیشتر مدنظر قرار گیرد.

وی اعتلای سطح فرهنگ و افزایش آگاهی و معلومات عموم مردم را فصل مشترک فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های استان و رسانه استانی برشمرد و افزود: صداوسیما در راستای رسالت ذاتی خود مبنی بر گسترش و اعتلای سطح فرهنگی جامعه می‌تواند در ایجاد علاقه‌مندی و سوق دادن عموم مردم به سمت کتاب و کتابخوانی، نقشی مهم و اساسی ایفا کند و انتظار داریم در تولید محتوای برنامه‌ها بیشتر از کتابخوانی و کتابخانه‌ها استفاده شود.

امتیاز شما