امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

قدردانی نمایندگان مجلس از اهتمام رسانه‌ملی در پیشگیری از ابتلا به کرونا

مشاهده ۶۵۷
۱۳۹۹/۰۱/۱۰- ۱۳:۱۹

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عملکرد رسانه‌ملی درخصوص اطلاع‌رسانی و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا قدردانی کردند

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقدامات رسانه‌ملی در پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را مثبت ارزیابی کردند.

سیدمرتضی خاتمی، نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از اهتمام رسانه ملی در خصوص اطلاع رسانی و مقابله با شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد و گفت: صداوسیما با اطلاع رسانی دقیق خود، اطلاعات متناقض شبکه‌ها و فضای مجازی درباره ویروس کرونا را مدیریت کند تا مردم سردرگم نشوند و در این زمینه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا باید درخصوص اطلاع رسانی دقیق با صداوسیما همکاری بیشتری داشته باشد. وی افزود: صداوسیما باید درباره برنامه‏‌های ورزش و نرمش در منازل هم برنامه‏‌سازی کند.خاتمی نماینده مردم ماهنشان، انگوران و ایجرود در مجلس شورای اسلامی‌، با بیان اینکه بیشتر سریال‏‌های جدید نوروزی خوب بوده، تصریح کرد: صداوسیما در ایام نوروزی با سریال ها و برنامه‌های خود با توجه به قرنطینه بودن مردم کشور موفق عمل کرده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

اکبر ترکی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی‌، با بیان اینکه عملکرد رسانه ملی درخصوص مقابله با کرونا فوق العاده بوده‌، گفت: صداوسیما اطلاع رسانی خوبی در زمینه محدودیت‏ های خروج مردم از منزل داشته و در خصوص درمان، پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا برنامه‏ های خوبی را ارائه داده است که قابل تقدیر است. وی با اشاره به برنامه‌های نوروزی صداوسیما افزود: سریال‏ های طنز نوروزی توانسته، مردم را خشنود کند و پای تلویزیون و در خانه بنشاند و این خود به تنهایی نقطه قوتی برای صداوسیماست. ترکی، نماینده مردم چادگان، فریدون و فریدن در مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار کنترل بیشتر در خصوص حرف‏های غیر کارشناسی و احساسی در زمینه ویروس کرونا شد.

محمدرضا امیر حسنخانی، عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی‌، نیز با بیان اینکه صداوسیما درباره کرونا گزارش‏‌های به‌روز و ارزشمندی را فراهم کرده و همراهی لازم را داشته،گفت: مردم انتظار دارند صداوسیما اطلاع‏ رسانی دقیق و بیشتری داشته باشد. نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی‌، با بیان اینکه در تعطیلی مجلس کار صداوسیما بیشتر شده است، افزود: خوب است صداوسیما اطلاعات خود درباره استان‎‏ها را به مسئولین ارائه دهد تا مشکلات زودتر حل شود.

فریده اولاد قباد، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی‌، هم با اشاره به عمکرد رسانه ملی در مقابله با شیوع کرونا گفت: برنامه‌های صداوسیما در زمینه اطلاع ‏رسانی بیماری کرونا بسیار خوب بوده و صحبت‌های کادر بهداشت و درمان خصوصا وزیر بهداشت را به درستی به مردم منتقل کرده‌است. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی‌، با بیان اینکه برای کنترل فضای مجازی درباره کرونا باید بیشتر برنامه‌‏ریزی کرد، افزود: صداوسیما نباید اجازه دهد شایعات ضدونقیض فضای مجازی، مردم را دچار سردرگمی‌کند و با شفاف‌سازی بیشتر از جوسازی فضاهای مجازی بیگانه جلوگیری کند. وی تصریح کرد: صداوسیما با هماهنگی ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا، اطلاعات استان‏‌ها را هر روز به صورت ویدئو کنفرانس در یک شبکه پخش کند و همچنین گزارش روزانه استانداران و فرمانداران از شبکه‏‌های سیما یا در خبرها پخش شود. اولاد قباد با بیان اینکه باید آمار افراد مبتلا و فوت شده نیز اطلاع‌‏رسانی دقیق شود، گفت: رسانه ملی با همکاری وزارت بهداشت و استانداران ترتیبی دهند تا استان‌هایی که برای مقابله با این بیماری خوب عمل کرده‌‏اند، در خصوص تجهیزات پزشکی بیمارستان‌ها و سایر موارد به استان‌های دیگر هم کمک کنند و معین آنها بشوند و اطلاعات مفید خود را به آن مراکز اطلاع‏‌رسانی کنند. رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار برنامه‌سازی صداوسیما برای همه گروه‌های سنی خصوصا در زمینه ورزش در خانه و تشویق بیشتر مردم به در خانه ماندن در این شرایط شد.

همچنین احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، عملکرد رسانه ملی در خصوص ویروس کرونا را مثبت دانست و گفت: با توجه به اینکه بیشتر مردم در منازل قرنطینه هستند، توقع مردم از صداوسیما برای ارائه برنامه‌های جذاب خیلی بیشتر شده است. وی با تشکر از برنامه‌های نوروزی صداوسیما از جمله سریال پایتخت و برنامه‌های دورهمی و عصر جدید گفت: این برنامه‌ها دارای مخاطبان زیادی است که باعث شده مردم روزهای در خانه ماندن را بهتر تحمل کنند. بیگدلی، نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی معتقد است: ساخت برنامه‌ها باید با سلیقه امروزی جوانان پیش برود تا میزان مخاطبین هر روز بیشتر شود و رسانه ملی هر روز با برنامه‏ های جذاب‏تر وارد عمل شود.

عباسعلی پوربافرانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به بحران کرونا گفت: صداوسیما به منظور آگاهی مردم و بالابردن حساسیت آنان در مقابله با ویروس کرونا اطلاع‌رسانی خیلی خوب و مفیدی داشت.

وی با بیان اینکه رسانه ملی در زمینه دستور‌العمل‌های ستاد مقابله با ویروس کرونا برنامه‌های تأثیرگذاری برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس پخش کرد افزود: عملکرد رسانه‌ملی در  زمینه تنویر افکار عمومی نسبت به این بیماری همه‌گیر، شایسته قدردانی است.

منوچهر جمالی سوسفی عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه رسانه‌ملی در آگاهی مردم نسبت به ویروس کرونا در این زمان کوتاه تلاش خوبی کرده است گفت: در زمنیه تولید محتوا برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کورنا رسانه‌ملی عملکرد قابل قبولی داشته است که جای تقدیر دارد.

احمد حمزه عضو هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، هم رسانه‌ملی را برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا و افزایش اطلاعات عمومی مردم بسیار موفق دانست و هماهنگی آن را با ستاد ملی مقابله با کرونا شایسته تقدیر خواند.

 

امتیاز شما