امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
عضو هیئت رئیسه مجلس:
عضو هیئت رئیسه مجلس:

درخشش عصر جدید و پایتخت در برنامه‌های نوروزی

مشاهده ۷۴۰
۱۳۹۹/۰۱/۱۰- ۱۴:۵۲
تعداد بازدید:740

عضو هیئت رئیسه مجلس تنوع را ویژگی بارز برنامه‌های رسانه ملی در نوروز 99 توصیف کرد و گفت: برنامه عصر جدید و سریال های نوروزی نمره قابل قبول می‌گیرند.

سید امیر حسین  قاضی زاده‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی رسانه ملی، با بیان اینکه امسال شرایط دست به دست هم داد تا بیش از سال‌های گذشته تلویزیون ببیند، درباره عملکرد صداوسیما در نوروز 99 گفت: در میان برنامه‌های تلویزیون، عصر جدید خوش درخشید و میانگین کیفیت سریال ها هم خوب بود.
وی ادامه داد: به نظرم نقش خبر در تعطیلات نوروز پر رنگ بود و بخش‌های خبری رسانه ملی پوشش‌دهی خوبی داشتند.
قاضی زاده‌هاشمی درباره سریال پایتخت و نمایش بخش‌هایی از زندگی نماینده مجلس در آن گفت: تا به اینجای کار اصل آنچه از یک نماینده مجلس نشان می‌دهد، معقول است؛ حتی حواشی به تصویر کشیده شده و اینکه عده‌ای قصد سوء‌استفاده از نماینده را دارند، هم درست است؛ اما به عنوان یک نماینده باید بگویم در کشور هیچ مسئولی لیموزین سوار نمی‌شود و نشان دادن چنین تصاویری سبب تصویرسازی ذهنی غلط و غیر واقعی می‌شود.
وی ادامه داد: نقدهایی هم به روابط پیش از محرمیت یک خانم با آقایی که می‌خواست با او ازدواج کند، هم دارم. افزون بر این، در این خانواده پنهان‌کاری زیاد است که مطلوب نیست.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: در کل، این سریال به لحاظ آسیب شناسی اجتماعی خوب است، اما باید سبک زندگی ایرانی اسلامی هم بیشتر در نظر گرفته شود.
 عضو هیئت رئیسه مجلس در همین حال از برخی موارد در ویژه برنامه‌‌های تحویل سال انتقاد کرد و برای نمونه گفت: در بعضی از برنامه‌ها، از خوانندگانی استفاده شد که محتوای آهنگ هایشان تناسب چندانی با فرهنگ ما نداشت؛ اما در کل عملکرد صدا و سیما در نوروز 99 قابل قبول بود و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند و نقاط ضعف بر طرف شود. تنوع ویژگی، بارزه برنامه‌های نوروز 99 بود و تلویزیون نمره قابل قبول می‌گیرد.

امتیاز شما