امروز سه شنبه  ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

از منطق الطیر تا موسیقی؛ تدارک امروز رادیو فرهنگ برای شنوندگان

مشاهده ۳۱۵
۱۳۹۹/۰۱/۱۵- ۰۲:۴۵

رادیو فرهنگ امروز روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگا هرتز، برنامه‌های متنوعی برای مخاطبان تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «شب‌های روشن» با موضوع عرفان و اندیشه ی اسلامی و نگاهی به آثار عطار نیشابوی  با حضور محمود شالویی از شبکه ی فرهنگ پخش می‌شود .در این برنامه جمعه 15 فروردین ماه بخش هایی از منظومه «منطق الطیر» توسط دکتر شالویی خوانده و درس‌های اخلاقی و عرفانی در این داستان بررسی می‌شود.

علاقه مندان می توانند «شب‌های روشن» را جمعه ساعت 23:30 به مدت 30 دقیقه از رادیو فرهنگ بشنوند.


بیان تاریخ موسیقی ایران در ادوار مختلف، بررسی و کارشناسی موسیقی ایرانی را می‌توانید در برنامه «ساعت موسیقی» از رادیو فرهنگ بشنوید .این برنامه این هفته به مکتب استاد اسماعیل مهرتاش اختصاص یافته و به همین منظور از «احمد صفار منتشری» یکی از شاگردان وی دعوت شده است .

علاقه مندان می توانند در این برنامه از «ساعت موسیقی» شنونده ی گفتگوی  « فریدون احتشامی» با «محمد صفار منتشری» در خصوص آواز خوانی و مکتب استاد اسماعیل مهرتاش باشند.

«ساعت موسیقی» در گروه تولید و تامین رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی یلدا احتشامی، گویندگی ناصر قوام پور وتولید و پخش می‌شود. این برنامه را ساعت 15 به مدت 30 دقیقه از رادیو فرهنگ بشنوید.


در برنامه «سی مجموعه» هر جمعه یکی از مجموعه داران کشورمان معرفی و با او گفتگو می‌شود تا از چگونگی گردآوری مجموعه‌های خود و نگهداری آن‌ها بگوید. برنامه امروز را ساعت 14:30 به مدت 30 دقیقه بشنوید.


برنامه امروز «گل های ایرانی» هم به موسیقی بختیاری گذری خواهد داشت .این برنامه از گروه تامین و تولید رادیو فرهنگ و با همکاری اساتید حوزه موسیقی همچون عبدالوهاب شهیدی و حبیب الله بدیعی ساعت 13:30 به مدت 30 دقیقه پخش می‌شود.


موسیقی و تصنیف های ایرانی را هم در برنامه «نغمه‌های جاویدان» رادیو فرهنگ بشنوید. برنامه امروز «نغمه‌های جاویدان» با موضوع آشنایی با زندگی خوانندگان  و شیوه خواندن آنها، پخش موسیقی و ترانه و تصنیفی از آنها و معرفی اثر همراه با نام شاعر و نوازندگان از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

در این برنامه 30 دقیقه ای  آوازها و تصنیف های ماندگار انتخاب شده و برای شنوندگان پخش می‌شود و علاقه مندان می توانند ساعت 11:30 امروز 15 فروردین ماه روی موج اف ام ردیف 106 مگاهرتز از رادیو فرهنگ یکی از تصانیف ماندگار و خاطره انگیز را بشنوند.

امتیاز شما