امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
برنامه «ایران» از هیسپان تی وی گزارش می‎دهد؛
برنامه «ایران» از هیسپان تی وی گزارش می‎دهد؛

گاشار و منابع آبی یزد

مشاهده ۲۵۰
۱۳۹۹/۰۱/۱۶- ۱۴:۱۴
تعداد بازدید:250

برنامه «ایران» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، در این قسمت به معرفی منطقه گاشار و منابع آبی آن در یزد می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «ایران» در هر قسمت با سفر به نقطه‎ای جذاب از کشورمان دریچه‎ای تازه در برابر دیدنی‌های ایران به روی مخاطبان باز می‌کند.
در این قسمت از برنامه «ایران» خبرنگار شیما کاظمی‌ به معرفی منطقه گاشار و منابع آبی آن در یزد و بزرگترین جاذبه‌هایی ابرکوه می‌پردازد. به‎علت مجاورت زمین‌های کشاورزی در این منطقه با رودخانه‌ها، از زمان‌های بسیار قدیم از چشمه‌های فراوانی برخوردار بوده است و به همین‎علت در این منطقه آب های زیرزمینی کافی وجود دارد. بیش از 8000 هکتار از محصولات کشاورزی و باغداری نتیجه تلاش کشاورزان این منطقه است. جالب است بدانید که بهترین کشاورز کشور از این منطقه معرفی شده که به دلیل تبدیل مناطق خشک به باغ های سرسبز ، مدال FAO را کسب کرده است. دوربین برنامه برای یافتن راز موفقیت وی به باغ او می‎رود. محصول اصلی این منطقه زردآلو است. علاوه بر آن گردو، انار، انگور و حتی به طور عمده در این منطقه رشد می‌کند. اخیراً کشاورزان ابرکوه در حال کار روی محصولات زراعی هستند که به آب کمتری نیاز دارند مانند پسته و زعفران.
برنامه «ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی روزهای یکشنبه، ساعت 7:30 به وقت تهران روی آنتن هیسپان تی وی می‎رود و در ساعات 13 و 18:30 همان روز بازپخش می‎شود.

امتیاز شما