امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

توفیقات رسانه ملی در ایام کرونا از زبان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس

مشاهده ۶۵۱
۱۳۹۹/۰۱/۱۷- ۱۳:۲۸

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: سازمان صداوسیما نمره بالایی در ایام نوروز و همچنین در زمینه پیشگیری از ویروس کرونا کسب کرد که در این زمینه باید از رسانه ملی قدردانی شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، جمشید جعفرپور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی‌ گفت: با توجه به شرایطی که امسال بر کشور حاکم بود، صداوسیما در حوزه مسائل سرگرم‌کننده که بایستی مردم را در خانه و پای تلویزیون و گیرنده نگه می‌‏داشت، توفیقات بسیار خوبی داشت. بعضی از سریال‏ ها از جمله سریال «پایتخت» مخاطب بالایی داشت و در مجموع سریال‏ های نوروزی امسال از بازدیدهای بالایی برخوردار بودند. وی با بیان اینکه یکی از کارهای ارزشمند صداوسیما درخصوص آموزش دروس مدارس بود، تصریح کرد: در طول این مدت آموزش از راه دور به شبکه‌ه‏ای مختلف صداوسیما راه پیدا کرد و توانست بخشی از بار تعطیلات مدارس را بر عهده بگیرد و جبران کند. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی‌ افزود: اهتمام صداوسیما در عرصه آموزش از راه دور، کار بسیار خوب و مثبتی بود که به فوریت در دستور کار سازمان قرار گرفت.

جعفرپور، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مسابقات خوبی امسال در صداوسیما برگزار شد، گفت: مسابقه «عصر جدید» یکی از پربیننده‌ترین و جذاب‌‏ترین برنامه‌های امسال بود که البته به خاطر شرایط کرونایی نیمه تمام ماند. این مسابقه در مدت پخش از تلویزیون مخاطبین زیادی را جذب کرده بود. وی افزود: به نظر من یکی دیگر از نقاط قوت صداوسیما در ایام نوروز امسال فیلم‏های سینمایی خوبی بود که برای ایام نوروز انتخاب شده بود.

جعفرپور معتقد است یکی از جنبه‌‏های توفیق رسانه ملی، بحث آموزش‌ها و اطلاعاتی بود که به لحاظ پروتکل‌های بهداشتی درمانی در زمینه ویروس کرونا در اختیار مردم قرار می‌‏داد که هم در اخبار بحث ویژه‌ای را به اطلاع‌رسانی در زمینه ویروس کرونا اختصاص داده بود و هم در فواصل برنامه‌ها به گونه‏‌ای عمل می‌کرد که مرتب خطر این ویروس به مردم گوشزد و ماندن در خانه تبلیغ می‌شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان تأکید کرد: در مجموع اگر بخواهیم عملکرد سازمان صداوسیما را جمع ‏بندی کنیم نمره قابل قبول و بالایی کسب کرد که هم مسائل سرگرم کننده، هم مسائل آموزشی و هم اطلاع‏ رسانی در خصوص کرونا به خوبی نمایش داده شد که در این زمینه باید از رسانه ملی قدردانی شود.

امتیاز شما