امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
اعضای کمیسیون بهداشت و درمان:
اعضای کمیسیون بهداشت و درمان:

اطلاع رسانی شبکه استانی به کمک کادر درمان آمد

مشاهده ۹۹۷
۱۳۹۹/۰۱/۱۸- ۱۱:۲۶
تعداد بازدید:997

نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از اطلاع رسانی و آگاهی بخشی شبکه‌های استانی در همراهی کادر درمانی استان‌ها قدردانی کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمد حسین قربانی نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه صداو سیمای مرکز گیلان در طول بحران ، با اطلاع رسانی شفاف و آموزش مردم توانست به بهبود شرایط بوجود آمده تا حد زیادی کمک کند گفت: همراهی این مرکز در قالب تولید محتوای خبری، گزارش های ستاد کرونا، همراهی با کادر درمانی، اطلاع رسانی سریع و به‌موقع، حیاتی و اثرگذار بود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با اشاره به رسالت صداوسیما اضافه کرد: در بحران پیش رو رسانه ملی ، به سرعت واکنش نشان داد و به عنوان مهم‌ترین قطب اطلاع رسانی به صحنه آمد و علاوه بر شفافیت در آگاهی بخشی در زمینه آموزش بهداشت فردی، نحوه رفتار، روش های تغذیه، نیازهای ورزشی و... اطلاعات خوبی دردسترس عموم قرار داد.

محمدحسین قربانی با قدردانی از برنامه سازان در شبکه‌های ملی و استانی تاکید کرد: در طول این ایام عملکرد رسانه در مجموع نمره‌ای مثبت داشت و مخاطبان بسیاری را پای کار آورد.

وی نقش سرگرم کنندگی برنامه‌های نوروزی را در دورن قرنطینه نمونه‌ای از اقدامات رسانه ملی دانست و افزود: مردم در شرایط قرنطینه اوقات خوبی پای تلویزیون داشتند، اگر چه من به عنوان نماینده تام الاختیار استان درگیر مساله بودم، ولی دیدم که یکی از سرگرمی‌های اصلی خانواده‌ام در طول این دوران تماشای تلویزیون بود.

اثرگذاری رسانه ملی در مدیریت بحران کرونا

اکبر ترکی عضو کمیسیون و بهداشت و درمان مجلس، نیز صداوسیما را یکی از سازمان‌های تاثیرگذار و جریان ساز توصیف کرد.

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی‌شیوع بیماری کرونا را در جهان بحرانی فراگیر خواند و رسانه ملی را در جهت دهی به افکار عمومی از عوامل اثرگذار توصیف کرد.

وی گفت: رادیو و تلویزیون در مدت کم و با بضاعت خود بسیار خوب عمل کرد و باید بگوییم، کاری که در این مدت اندک انجام شد، کاری سخت و بزرگ بود.

وی نقش مردم را درمسیر کنترل شیوع بیماری مهم دانست و گفت: گروهی از مردم ما بحران را جدی گرفته‌اند و نکات ایمنی و بهداشت فردی را کاملا رعایت می‌کنند. اما برخی متوجه عمق خطر نیستند و این گروه به حل مساله آسیب می‌زنند.

امتیاز شما