امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

وقتی کاروان امید به کوچه‌ها سر می‌کشد

مشاهده ۴۳۳
۱۳۹۹/۰۱/۱۸- ۱۹:۲۱

رئیس دفترموسیقی و سرود سازمان صداوسیما از تقویت الگوی سرود کاروان امید در همه نقاط کشور و استقبال از نوآوری‌هایی که جوانان و نوجوانان در این زمینه خواهند داشت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، استقبال و بازنشر گسترده سرود کاروان امید و تمجید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) از این نماهنگ، دفتر موسیقی و سرود رسانه ملی را بر آن داشت تا برای تولید سرودهایی با این الگو با موضوع میلاد امام زمان(عج) در سراسر کشور فراخوان دهد.

محمد مهدی نراقیان رئیس دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیما با اعلام این خبر می‌گوید: یکی از دغدغه‌های ما رسیدن به مدلی برای حضور موسیقی در اجتماع و ارائه الگویی شاد منطبق با فرهنگ اسلامی و موسیقی سالم بود. پیش از این نیز نماهنگی به این سبک برای عید غدیر با نام «آفتاب» تولید شده بود که در آن گروه سرود در یک استیج متحرک در محله‌ها می‌گردند و مردم با آن همخوان و همراه می‌شوند تا به مراسم جشن غدیرمی‌رسند.

او درباره روند تولید نماهنگ کاروان امید و استقبال از آن می‌گوید: دفتر موسیقی و سرود، نماهنگی را برای میلاد امام حسین(ع) تولید کرده بود که مورد استقبال قرار گرفت. پس از آن هیئت سائلین امیرالمومنین (ع) از مسجد امام حسن عسکری که در این ایام بسیار فعال هستند، پیشنهاد دادند که این سرود را برای مردم محله‌ها در این اوضاع شیوع بیماری و خانه‌نشین شدن مردم اجرا کنند. نتیجه این پیشنهاد، به همت دوستان موسسه سفیر آفتاب مرکز ماوا تبدیل به نماهنگ  کاروان امید شد.

 با توجه به اینکه در روز میلاد امام حسین(ع) کار فیلمبرداری شده بود و یک روز بعد به خروجی رسید،  بیش از آنکه در شبکه‌های تلویزونی پخش شود در فضای مجازی بازنشر و دست به دست شد تا اینکه از دفتر مقام معظم رهبری تماس گرفتند و خبر دادند ایشان به علت حس و حال این نماهنگ و امید بخشی و نشاط آن، خداقوت به همه دست‌اندرکارن تولید این نماهنگ گفته بودند. این تشویق اراده دفتر موسیقی را در این زمینه محکم تر کرد تا گروه‌های سرود را در سراسر کشور، برای تولیداتی از این دست فعال کند.

نراقیان همچنین نوید می‌دهد برای نیمه شعبان با توجه به این رویکرد نماهنگ‌هایی به این شکل با همت گروه‌های سرود فعال در شهرهای دیگر هم تولید خواهد شد و از این میان، نماهنگ‌هایی که از کیفیت تصویری مطلوب تلویزیون برخوردار باشند از رسانه ملی پخش می‌شوند تا از این طریق هم راه برای جوانان خلاق و صاحب ذوق و هم باب سرودهایی با مضامین ارزشی و امید بخش باز شود. او اضافه می‌کند که سرودهایی هم در اختیار این گروه‌های سرود که با این دفتر در ارتباط هستند قرار داده شده تا بر مبنای آن کار کنند.

نماهنگ کاروان امید که این روزها در فضای مجازی بازنشر می‌شود از نماهنگ‌هایی است که با اجرای هیئت سائلین امیرالمومنین (ع) و به همت مؤسسه سفیر آفتابِ مرکز مأوا و دفتر موسیقی صداوسیما تولید و منتشر شده و مورد تمجید رهبرمعظم انقلاب قرار گرفته است.

امتیاز شما