امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

مسئولیت خانواده بزرگ رسانه ملی سنگین‌تر شد

مشاهده ۷۲۳
۱۳۹۹/۰۱/۲۳- ۱۲:۴۶

دکتر علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما در یادداشتی که در اولین شماره از هفته‌نامه صداوسیما در سال 99 چاپ شده ابراز رضایت مقام معظم رهبری را از عملکرد رسانه ملی در زمینه مقابله با بیماری کرونا مرهون مجاهدت و اخلاص در عمل همکارانش در رسانه ملی دانست و نوشت: ابراز رضایت معظم‌له، مسئولیت ما را در ادامه مسیر سنگین‌تر می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، متن کامل این یادداشت به این شرح است:

همکاران محترم رسانه ملی

سلام‌علیکم؛

زندگی و کار در رسانه، بدون عشق به مردم بی‌معناست و این آموزه ارزشمند را همکاران، هنرمندان، مجریان و خبرنگارانی به ما آموختند که سلامتی و جان خویش را در راه مردم و اعتلای کشور و نظام جمهوری اسلامی‌به خطر انداختند و حتی عاشقانه آن را فدا کردند تا ایران اسلامی همواره بر قله اقتدار، سربلند و پابرجا بماند و پیام جهانی اسلام و نوع‌دوستی ایرانیان را در دنیا طنین‌انداز کند.

حوادث و رویدادهای پرتلاطم سال گذشته و ویژگی‌های منحصربه‌فرد نوروز 1399 که با شیوع بیماری کرونا، تعطیلی مدارس و تغییر سبک زندگی با محوریت شعار «در خانه بمانیم» همراه شد، فعالیت رسانه‌ای سازمان صداوسیما را با برخی محدودیت‌ها در کنار محدودیت همیشگی بودجه، در حوزه تولید و البته گستردگی فعالیت‌ها با هدف اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم مواجه کرد؛ اتفاقی ناگوار و پیش‌بینی‌نشده که نیازمند مدیریت هوشمندانه رسانه‌ای و عملکردی متناسب با شرایط پیش‌آمده بود.

به‌حمدالله درمصاف با این رویداد، همکاران توانمند حوزه‌های مختلف رسانه ملی توانستند با آرایش رسانه‌ای متناسب، حفظ انسجام و بهره‌گیری از نوآوری و خلاقیت در زمینه‌های مختلف آموزشی و آگاهی بخشی، تولید و پخش توصیه‌ها و نکات مهم بهداشتی در قالب‌های گوناگون و متنوع رادیویی و تلویزیونی و اطلاع‌رسانی لحظه‌به‌لحظه به مردم، نقش و جایگاه مؤثری درزمینه کنترل این بیماری داشته باشند. از سوی دیگر، راه‌اندازی «مدرسه تلویزیونی ایران» در شبکه‌های آموزش و چهار سیما نیز تدبیر و تمهیدی مناسب برای ادامه فعالیت مدارس و دانش آموزان در این ایام بود که با استقبال و رضایت مسئولان آموزش‌وپرورش، دانش آموزان و خانواده آن‌ها همراه شد.

در این میان، تولید و پخش سریال‌ها و برنامه‌های نمایشی جذاب، پخش فیلم‌های سینمایی، برنامه‌های مستند و مسابقات سرگرم‌کننده نیز باعث شد تا تلویزیون در این روزهای سخت همراه و عاملی برای در خانه ماندن مردم و پر کردن اوقات فراغت آن‌ها در کنار خانواده باشد. در کنار شبکه‌های ملی صدا و سیما، شبکه‌های استانی و برون مرزی هم با تلاشی ویژه درکنار مخاطبان خود حضور داشتند و ضمن آگاهی بخشی با برنامه‌ریزی دقیق آنان را در منازل با خود همراه و همدل کردند.

تلاش مجاهدانه همکاران محترم رسانه‌ملی، در کنار مردم، کادر پزشکی و درمانی و دیگر دستگاه‌ها و نهادهای کشور خط مقدمی را در ایران اسلامی‌بوجود آورد که  تبلور ایثار، فداکاری و جهاد فی سبیل الله در سنگر رسانه ملی و یا دآور همدلی و جانفشانی رزمندگان دفاع مقدس بود و   ماحصل آن هم  کمک به حفظ سلامت ملت بزرگ ایران شد.

رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)از عملکرد رسانه ملی  در این برهه حساس و تاریخی را شکرگزارم و آن را مرهون مجاهدت و اخلاص در عمل وصف ناپذیر همکاران ارجمندم در رسانه ملی می دانم.

ابراز رضایت معظم‌له، مسئولیت ما را در ادامه مسیر سنگین‌تر می‌کند و امیدوارم  با همت مضاعف بر کاستی و نقصان‌ها متمرکز شویم و آنها را به نقاط قوت تبدیل کنیم و به واقع به صدا و سیمای طراز انقلاب اسلامی دست یابیم.

هرچند زبان در وصف و ارج نهادن به این تلاش و عملکرد خالصانه و ارزشمند، قاصراست اما  وظیفه خود می‌دانم از زحمات بی‌دریغ و بی‌وقفه شما همکاران متعهد و خدوم رسانه ملی در حوزه‌های ستادی و تولیدی، به‌ویژه عزیزانی که با حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در خط مقدم این جبهه حاضر شده‌اند، تشکر و قدردانی کنم.

امیدوارم سال نو که مطلع آن متبرک به اعیاد شعبانیه است، با لطف پروردگار تعالی و عنایت حضرت سید الشهداء (ع)، سالی سرشار از سلامت، سعادت و سربلندی برای ملت شریف ایران و خانواده بزرگ و سخت‌کوش رسانه ملی باشد.

امتیاز شما