امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

نشست کمیته پدافند زیستی ستاد مبارزه با کرونا به میزبانی صداوسیمای مرکز سمنان

مشاهده ۶۷۷
۱۳۹۹/۰۱/۲۷- ۱۵:۱۸

جلسه مشترک کمیته پدافند زیستی و کارگروه سلامت، بهداشت و بیولوژیک شورای پدافند غیرعامل استان به میزبانی صداوسیمای مرکز سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این جلسه با حضور حجت الاسلام والمسلمین توکلیان مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان و معاونان این مرکز، تعدادی از مدیران کل استان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند و تاکید بر فرهنگ‌ سازی و رفتارسازی مناسب در مردم، به میزبانی صداوسیمای مرکز سمنان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه کارخایی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گفت: با شیوع کرونا ویروس در کشور، شاهد کینه‎ ورزی و ایجاد ناامیدی در جامعه از سوی دشمنان نظام جمهوری اسلامی هستیم که آحاد مردم باید نسبت به این دسیسه‌ها هوشیار باشند.

وی ضمن اشاره به نقش موثر صداوسیما در آموزش، اطلاع‎ رسانی و خنثی ‎سازی توطئه‌ها و جوسازی‌ های دشمنان افزود: صداوسیمای مرکز سمنان در فرهنگ‌ سازی و آموزش برای مقابله با کرونا، با اجرای طرح «فاصله‎ گذاری هوشمند و در خانه بمانیم» به معنای واقعی خوش درخشید.

مدیرکل صداوسیمای مرکز سمنان نیز با اشاره به فعالیت ‎های انجام شده در ایام شیوع بیماری کرونا گفت: صداوسیما با اجرای طرح‌ های آموزشی، اطلاع‌ رسانی و فرهنگ‌ سازی  و پوشش اخبار و اطلاع‌رسانی موثق درباره شیوع این بیماری در استان و ارسال تجهیزات فنی و برقراری ارتباط  زنده مجازی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، اطلاعات و اخبار شیوع این ویروس و مقابله با آن را به صورت روزانه و مستمر منعکس می‌ کند.

توکلیان افزود: صداوسیما، رسانه‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان با یکپارچگی و اتحاد توانستند به آمار بهبود یافتگان به میزان  ۸۲ درصد از افراد مبتلا به کرونا کمک کنند که این آمار بسیار قابل توجه است.

وی خاطرنشان کرد: در بحث اطلاع‎ رسانی و فرهنگ ‎سازی فاصله‎ گذاری هوشمند اجتماعی باید بیش تر کار شود و اگر این فرهنگ سازی و همراهی مردم ادامه داشته باشد، به یاری خداوند استان سمنان شاید جزو اولین استان‌های پاک و مهار کننده کرونا ویروس در آینده نزدیک باشد.

مدیرکل صداوسیما تاکید کرد: اطلاع‎ رسانی برای اجرای طرح مواسات از سوی صدا و سیمای مرکز سمنان در دستور کار است و در آستانه ماه مبارک رمضان برای اطلاع رسانی در خصوص کمک به خانواده‌های نیازمند اقدام می ‎شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز با تشکر از تلاش ‎های صداوسیمای مرکز سمنان در آرامش‎ بخشی و فرهنگ‎ سازی برای مقابله با شیوع کرونا گفت: در ادامه مسیر مقابله با کرونا، نقش اطلاع‎ رسانی و فرهنگ سازی اجتناب ‎ناپذیر است و به یقین نقش صداوسیما در رفتارسازی و فرهنگ سازی برای ریشه‌ کنی این ویروس منحوس بسیار برجسته خواهد بود.

دستورانی اشاره کرد: باوجود تعطیلی مدارس، صداوسیما برای تداوم تدریس و آموزش، به کمک آموزش و پرورش آمد و شبکه‌های چهار و آموزش سیما و همچنین رادیو در بحث آموزش دانش آموزان خوش درخشیدند.

مدیرکل آموزش ‎و پرورش استان افزود: باتوجه به اینکه به نظر می ‎رسد تا ۱۵ اردیبهشت، مدارس بازگشایی نشود، اجرای طرح‎ های آموزشی در قالب و بستر فضای مجازی و همراهی صداوسیما ادامه می ‎یابد.

 

 

امتیاز شما