امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

اعلام ویژه برنامه‌های یاد روز شیخ اجل، سعدی در صداوسیمای فارس

مشاهده ۷۹۵
۱۳۹۹/۰۱/۳۱- ۱۴:۰۵

صداوسیمای مرکز فارس ویژه‌ برنامه‌های متنوعی را برای یاد روز سعدی تولید و آماده پخش کرده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، صدا و سیمای مرکز فارس ویژه‌های برنامه‌های متنوعی را برای یاد روز سعدی تولید و آماده پخش کرده است.

این برنامه‌ها باتوجه به برگزار نشدن مراسم بزرگداشت این شاعر نامی و تعطیلی آرامگاه وی به دلیل به شیوع ویروس کرونا، به گونه‎ای تولید شده است که مخاطبان شبکه استانی از طریق برنامه‌های این شبکه با حال و هوای مجموعه سعدیه ارتباط برقرار کنند.

باغبانمنش معاون سیمای مرکز فارس گفت: از سه روز پیش ویژه برنامه زنده شبانه سیمای فارس با دعوت از سعدی پژوهان به این شاعر پرآوازه اختصاص پیدا کرده است.

پخش بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص این شاعر خوش آوازه، پخش برنامه ذکر جمیل با موضوع تفسیر اشعار سعدی به‎همت مرحوم آیت‎الله حائری شیرازی، گلچین برنامه‌های بزرگداشت سعدی در سال‎های پیش و پخش برنامه سعدی خوانی، انیمیشن سعدی، مستند ایران، دلنوازن و اقلیم ایران از دیگر برنامه‌های سیمای فارس به مناسبت یاد روز سعدی است.

جمالی معاون صدای مرکز فارس نیز از تولید دو مستند رادیویی باغ سعدی و نشان خبر داد و گفت: ارتباط با سعدی پژوهان، کارشناسان ادبیات دانشگاه شیراز و پخش ترانه با اشعار شیخ اجل در برنامه‌های زنده مجله فارس و پسین دلگشا از برنامه‌های رادیو فارس برای بزرگداشت شیخ اجل است.

خورشید سوار معاون فضای مجازی صدا وسیمای مرکز فارس انتشار ده قسمت از اشعار سعدی به صورت موشن گرافی و تولید ویدیو کلیپ و پوستر را از برنامه‌های این معاونت در یادروز سعدی اعلام کرد.

کرمی معاون خبر صدا و سیمای فارس نیز تولید چندین گزارش با رویکرد زندگی و اشعار سعدی و پوشش رویدادهای خبری بزرگداشت این شاعر نامی را از اقدامات این معاونت به مناسبت روز سعدی برشمرد.

اول اردیبهشت در تقویم رسمی‌کشور به نام روز بزرگداشت سعدی نامگذاری شده است.

تصاویر

امتیاز شما