امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

برنامه‎ ریزی گسترده شبکه استانی زنجان برای ماه مبارک رمضان

مشاهده ۶۱۱
۱۳۹۹/۰۲/۰۱- ۱۵:۰۶

صداوسیمای مرکز زنجان، امسال با ویژه برنامه‌ های متعددی میهمان مؤمنان روزه ‎دار می ‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه افطار سیما با نام «رحمت آیی» در ساعات افطار میهمان سفرهای مومنان روزه‎ دار می‎ شود. بهره ‎مندی از صحبت‌ های کارشناسی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گزارش ‎های ویژه با هدف اشاعه فرهنگ سفره‌های ساده در افطار، میهمان ویژه، آیتم «امید رهایی» با موضوع پخش گزارش از زندانیان جرایم غیرعمد برای جلب مشارکت ‎های مردمی در آزادسازی زندانیان و...  از بخش های این برنامه است.

ویژه برنامه «اوباشدانلیق» هم در سحرگاهان به مدت 70 دقیقه با بخش ‎های مختلفی مانند تلاوت قرآن، زمزمه سحر، ابتهال، قرائت ادعیه و اذکار، اذان و مناجات و بخش کارشناسی در لحظات ربانی و ملکوتی  سحر، همراه بینندگان خواهد شد.

ویژه برنامه معرفی قاریان قرآن استان زنجان و موسسات قرآنی، میزگرد گفت ‎و گو با محور مباحث تخصصی اعتقادی، برنامه سه دقیقه‎ای نکته‌های دینی، آموزش روخوانی و روان خوانی قرآن با تدریس اساتید استان، ویژه برنامه برنامه زنده شب‎های قدر و پویش خانه قرآنی خانواده قرآنی از دیگر برنامه‌های پیش ‎بینی شده شبکه اشراق است.

با توجه به شرایط قرنطینه خانگی در پی شیوع ویروس کرونا، شبکه اشراق مراسم باشکوه جمع خوانی قرآن سال‎های ۹۸ و ۹۷ را در دو قسمت مجزای عصرگاهی و سحرگاهی تقدیم مردم مومن استان می‎کند. علاوه بر این، سریال «آهستگی» تولید مرکز زنجان ویژه ماه مبارک رمضان، مجموعه «متهم گریخت» و مجموعه «فوق لیسانسه‌ها» را هم برای این ایام در نظر گرفته است و  سایر برنامه‌ های روتین سیما از جمله «خانواده»، «کودک»، «عطر آدینه» و ..... نیز با حال و هوای ماه مبارک رمضان پخش می ‎شوند.

صدای زنجان

«اوباشدانلیق» ویژه برنامه اوقات ملکوتی سحر است که با پخش بخش ‎هایی از قبیل دعوت از مداحان برای قرائت ادعیه و اذکار، تفسیر ادعیه ماه رمضان، آداب و رسوم سحری، رمضان در جبهه‌ها و... ساعاتی معنوی را برای شنوندگان فراهم می‎ کند.

دیگر ویژه برنامه رادیو «آیلار آیی» نام دارد که در زمان افطار پخش می‌ شود و به موضوعاتی مانند آداب و رسوم رمضان، نمایش، ارتباط با استان ‎های مختلف، گزارش مردمی و ... می‌پردازد.

بازپخش مراسم جمع‎ خوانی قرآن کریم سال گذشته به مدت 120 دقیقه در دو نوبت صبح و عصر، از دیگر برنامه‌ های صدا برای این ایام است، ضمن اینکه رادیوی استانی زنجان برای روز جهانی قدس، شب ‎های قدر و شهادت امیرالمومنین(ع) نیز ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده است. دو ویژه برنامه عید فطر هم به‎نام «بایراملیق» به‎مدت120دقیقه پیش ‎بینی شده است.

سایر برنامه‌های روتین رادیو نیز  به فراخور موضوع، با حال و هوای این ماه مبارک پخش می‎ شود.

اطلاعات و اخبار مرکز 
معاونت اطلاعات و اخبار هم با تولید 3 گزارش آداب و رسوم ماه رمضان در مناطق مختلف استان، گزارش ویژه آمادگی به ورود ماه صیام، 5 گزارش ویژه جشن گلریزان و گزارش های مرتبط با اکرام ایتام، گزارش‎ های خبری فعال بودن جهش تولید در کارخانه‌ ها با روزه داران، تخصیص هزینه افطاری‌ها به نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا، هر خانه یک مناره و گزارش رمضان در روستا، همراه مخاطبان بخش‎ های خبری می ‎شود.

فضای مجازی رسانه استانی زنجان
معاونت مجازی مرکز هم با تولید و پخش  بخش‎های منبر مجازی و ارتباط تصویری با روحانیون و انتشار سخنان مذهبی، طراحی صفحه ویژه ماه مبارک رمضان در سایت مرکز، تولید منبر یک دقیقه ای از سخنان علما، طراحی مسابقه دانستنی‎ های قرآنی با عنوان «پیام الهی» و طراحی سوالات چهارگزینه ‎ای، طراحی پوستر، اینفوگرافیک و عکس نوشت در خصوص ماه مبارک رمضان، اطلاع ‎رسانی ویژه برنامه‌ های صداوسیمای زنجان در فضای مجازی، برگزاری پویش خانه قرآنی خانواده قرآنی و پخش زنده برنامه‌ های مختلف سیما از طریق اینستاگرام همراه مخاطبان فضای مجازی خواهد بود.

امتیاز شما