امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک ویژه صداوسیمای مرکز کرمان برای ماه میهمانی خدا

مشاهده ۵۷۰
۱۳۹۹/۰۲/۰۲- ۱۲:۰۲

صداوسیمای مرکز کرمان با توجه به رسالت ذاتی خود در شرایط و اقتضائات ویژه حاکم بر جامعه در اثر شیوع ویروس کرونا و تعطیلی محافل مذهبی، تدارک ویژه‌ای برای ماه مبارک رمضان دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه‌های صداوسیمای مرکز کرمان در ماه مبارک رمضان اعلام شد:
سیمای مرکز کرمان
 سیمای استانی کرمان با برنامه «سحرگاهان» و بخش‌هایی چون ادعیه، مناجات سحرگاهی، یاد ی از یاران، دعای فرج، کلام بزرگان، نماز صبح، دعای سحر، خاطرات رمضان ،تغذیه در سحر، اذان صبح به همراه زیرنویس اذان شهرستان‌های استان، به مدت 90 دقیقه تولید و پخش می‌شود.

«ضیافت» هم عنوان ویژه برنامه افطار سیمای مرکز کرمان است که از اول ماه مبارک رمضان هر روز قبل از اذان مغرب به مدت 60 دقیقه با رویکرد ایجاد فضای معنوی و امید آفرینی و نشاط و با پرداختن به مفاهیم و برکات ماه مبارک رمضان با حضورکارشناسان مذهبی و پزشکی و میهمانان ویژه از اقشار مختلف از جمله کارآفرینان و نخبگان عرصه تولید، پزشکان و پرستاران از جان گذشته، خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و خیران تقدیم مخاطبان می‌شود. در این برنامه بخش‌های تواشیح، مناجات، سرود و مجموعه برنامه اذان و نماز مغرب پخش می‌شود.

جزء‌خوانی قرآن کریم هر روز از ساعت 18 تا 19 و هر شب قرائت دعای افتتاح و سخنرانی از سیمای مرکز کرمان پخش می‎شود و ویژه برنامه شب‎های قدر هم‎زمان با لیالی قدر تقدیم مردم دیار کریمان می‎شود.

همچنین دعای ابوحمزه ثمالی از محل گلزار شهدای کرمان و مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بدون حضور مخاطب تقدیم شنوندگان و بینندگان می‎شود.

هم‎زمان با ماه مبارک رمضان و با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر کمک مومنانه، برنامه‌های ویژه‌ای با همکاری ستاد مواسات و ستاد دیه استان، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید و امور ایثارگران تدارک دیده شده است.

«زندگی زیباست»، «پزشک شما»، «ره عشق» و «در شهر» نیز از برنامه‌هایی هستند که در ماه مبارک رمضان به‌صورت ویژه تولید و پخش می‌شوند.

رادیو کرمان

«به خدا نزدیک‌تر» عنوان ویژه برنامه رادیویی است که در سحرگاهان با میهمانان ضیافت الهی همراه می‌شود. این برنامه از ساعت 3:15 بامداد با بخش‌های گفتار، کارشناسی، دعای روز، دعای سحر، اذان صبح، دعای فرج، نماز رهبرمعظم انقلاب، تواشیح و احکام ماه مبارک رمضان پخش می‌شود.
برنامه «ضیافت» نیز از صدای مرکز کرمان به عنوان ویژه برنامه افطار پخش می‌شود و روزه‌داران عزیز می‎توانند از این برنامه بهره‎مند شوند. در این برنامه بخش‌های مختلفی همچون یتیم‌نوازی، همنشینی با خوبان، پرهیز از معاصی، قدرشناسی ، خواندن پیامک‎های مخاطبان، پخش نماز رهبر معظم انقلاب و گزارش به مدت ۶۰ دقیقه تقدیم شنوندگان رادیو کرمان می‌شود.
«بر حریر قدر» ویژه برنامه شب‌های قدر رادیو کرمان است که در شب‎های ماه مبارک رمضان دعای افتتاح، دعای مجیر و مناجات آقا امیرالمومنین علی (ع) را پخش می‎کند و هر صبح از ساعت 5 تا6 بامداد ترتیل قرآن کریم و عصرها از ساعت 18 تا 19  جزء خوانی قرآن را روی آنتن می‌برد.

«کاروان»، «مرثیه آفتاب»، «روز فریاد»، «ماه نو»، «کاروان شادی» و «عید عاشقان» از جمله برنامه‌های دیگر رادیو کرمان است که در این ماه به‌صورت ویژه تقدیم شنوندگان رادیو کرمان می‌شود.

معاونت اطلاعات و اخبار مرکز کرمان نیز از آغاز ماه مبارک رمضان با تهیه گزارش‌هایی با موضوع  فواید روزه‌داری، اطعام و اکرام ایتام، کمک‎های خیریه‌ها به افراد بی‎بضاعت، انفاق و دستگیری از مستمندان، تهیه گزارش درباره شخصیت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و شهادت آن حضرت وپوشش مراسم لیالی قدر، روز قدس و عید سعید فطر در این زمینه تلاش می‎کند.

معاونت فضای مجازی مرکز کرمان نیز با تولید آثار متناسب با ماه مبارک رمضان بامخاطبان خود همراه می‌شود و سعی در انتقال پیام‎های با محتوا و اثر بخش دارد. تولید و انتشار، پوستر، موشن‌گرافیک، کلیپ تصویری پادکست با موضوعات حدیث، نماز، مکارم الاخلاق، اوقات شرعی، مناسبت‎های عمومی، احکام روزه، طب سنتی و روزه‌داری، حدیث انتظار، نماز، بارگذاری صفحه ویژه در وب سایت مرکز کرمان و با بهره‌گیری از ظرفیت پیام‌رسان سروش برای نشر محتوای تولید شده از جمله اقدامات فضای مجازی مرکز کرمان هستند.

 

 

امتیاز شما