امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

قصه جهاد سلامت در مستند «دلستان گلستان»

مشاهده ۹۳۴
۱۳۹۹/۰۲/۰۳- ۱۱:۰۶

مستند «دلستان گلستان» درباره تولید تجهیزات پزشکی در استان گلستان، چهارشنبه سوم اردیبهشت از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، تولید تجهیزات حوزه پزشکی و سلامت، یکی از صنایعی است که در حال حاضر کشور به آن نیاز اساسی دارد، تجهیزاتی که کادر درمان در وهله نخست و سپس دیگر مردم به آن‎ها نیاز دارند.
مستند «دلستان گلستان» از مجموعه روایت فتح درباره تولید تجهیزات پزشکی از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در استان گلستان ساخته شده است.
در این مستند به راهکارهای افزایش تولید و وابسته نبودن کشور به خارج برای تامین مواد اولیه این محصولات هم اشاره می‌شود. «دلستان گلستان» ساعت 23:30 چهارشنبه 3 اردیبهشت ماه از شبکه افق پخش می‌شود و تکرار آن هم ساعت 13 روز بعد روی آنتن می‌رود.
کاکائو با طعم ایرانی
مجموعه «آفریقا سرزمین فرصت‌ها» روایتی است از زندگی در قاره سیاه، زندگی با مردمان این قاره و گفت‌وگو پیرامون فرصت‎ها و چالش‌های پیش روی آن‌ها که در هر قسمت، به یکی از کشورها یا مناطق سنتی آفریقا سرک می‌کشد. هفتمین قسمت این مجموعه، «از یاماسوکرو تا مان» نام دارد و مربوط به زندگی بومیان کشور ساحل عاج است. روایتی جذاب از زندگی بومی‌های ساحل عاج و ظرفیت‌های اقتصادی در سفری مهیج به شهرهای یاموسوکرو و مان؛ از ظرفیت‎های کشت فراسرزمینی برای ایران مثل کاکائو‌ و‌ قهوه تا موز و آناناس که در این قسمت با آن‎ها آشنا می‎شویم. مجموعه 10 قسمتی «آفریقا سرزمین فرصت‌ها»، هر شب ساعت 21 از شبکه افق پخش می‌شود و بازپخش آن برای ساعت‌های 3:30 و 14 روز بعد در نظر گرفته شده است.
در تونل‎ها «گاهی به زیر پات نگاه کن»
برای انتقال آب به مناطق مختلف، احداث تونل های زیرزمینی امری طبیعی است که این کار یا به وسیله ماشین آلات صنعتی انجام می‌شود یا در گذشته به‎همت نیروی انسانی کار حفر تونل‎ها صورت می‌گرفت. در هر صورت نیاز به حضور کارگران و تکنسین‌هایی در این تونل‎ها برای نصب تجهیزات، تعمیرات منظم و رسیدگی به وضعیت آن‌ها ضروری است. مستند «گاهی به زیر پات نگاه کن» درباره مشکلات و سختی‌های اینگونه مشاغل ساخته شده است. این فیلم شامل گفت‎وگو با کارگرانی است که در تونل‎های انتقال آب کار می‌کنند، آن‎ها از سختی‌ها و چالش هایی می‌گویند که روزانه با آن‎ها دست به گریبان هستند.
«گاهی به زیر پات نگاه کن» را می‎توانید چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه ساعت 23 و تکرار آن ساعت 11:30 روز بعد از شبکه افق تماشا کنید.

امتیاز شما