امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

روز و شب‎های ماه صیام در شبکه چهار سیما

مشاهده ۷۳۴
۱۳۹۹/۰۲/۰۳- ۱۵:۳۲

ویژه برنامه‌های شبکه چهار سیما به مناسبت ماه مبارک رمضان اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه تلویزیونی قرآنی «سوره» با رویکردی جدید و بخش‌های متنوعی درباره قرآن و زندگی، قرآن و سیاست و قرآن و هنر در ماه رمضان پخش خواهد شد. این برنامه به تهیه کنندگی علی خواجه، کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار است که هر شب ساعت ۲۲:۴۵ از شبکه چهار سیما روی آنتن می رود و از شنبه تا پنجشنبه ساعت 17 و جمعه ساعت 16 بازپخش می‌شود.

فصل جدید مجموعه کوتاه تلویزیونی «تربت» نیز کاری از گروه اجتماعی شبکه به تهیه‌کنندگی مصطفی موسی‌ پسند است که در قالب تصویرسازی بر روی خاک، روایت‌هایی را با موضوع ماه مبارک رمضان منعکس خواهد کرد. در این برنامه، تمثیلات اخلاقی آیت الله حائری شیرازی در 30 قسمت روایت می‌شود. 

در برنامه «کتاب خوب» نیز که هر روز ساعت 14 پخش می‌شود، معرفی یک کتاب و نویسنده به همراه مسابقه ای با جوایز ارزنده و بخش استندآپ کمدی برای مخاطبان در نظر گرفته شده است. «کتاب خوب» کاری از گروه اجتماعی شبکه چهار به تهیه ‎کنندگی هیدوی و کارگردانی مصطفی امامی است.

سریال ژاپنی «ابری بر بالای کوه» به کارگردانی میکیو ساتو از 13 اردیبهشت ماه مصادف با 8 رمضان، هر شب از شبکه چهار پخش می‌شود. این سریال به همت تامین برنامه شبکه برای اولین بار از سیما، هر شب ساعت ۲۴ پخش و ساعت ۱۸ بازپخش می‌ شود.

سخنرانی دکتر الهی قمشه ای با موضوع معنی و مفهوم «بسم الله الرحمن الرحیم» شنبه 6 اردیبهشت ساعت 5 صبح از شبکه پخش و ساعت 17 بازپخش می‌شود. پخش برنامه «معرفت» نیز با موضوعات مرتبط با ماه مبارک رمضان، جمعه‌ها ساعت 19 ادامه می‌یابد.

تفسیر قرآن با حضور آیت الله جوادی آملی هر روز پس از اذان ظهر، قرائت های کوتاه قرآن کریم همراه با تفسیر، جزءخوانی قرآنی کریم هر روز به صورت زنده از شاهچراغ شیراز ساعت ۱۲ و بازپخش ساعت ۵ صبح، از دیگر برنامه‌ها و میان برنامه‌های این شبکه برای ماه مبارک رمضان است.

مجموعه «حدیث سرو» که به زندگینامه و سیره  بزرگان و علما می‌پردازد با مستندهای مربوط به آیت الله آقانجفی، آیت الله انصاری همدانی، آیت الله رحیم ارباب هم از شنبه تا ۴ شنبه ساعت ۲۱ پخش خواهد شد و بازپخش این مجموعه روز بعد ساعت ۳ بامداد است.

امتیاز شما

برچسب‌ها: