امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

رفاقت و دوستی نوجوانان با معبود در برنامه رمضانی «رفیق»

مشاهده ۷۷۸
۱۳۹۹/۰۲/۰۶- ۱۲:۲۷

ویژه برنامه رمضانی «رفیق» شبکه امید با محور قراردادن موضوعات مربوط به نوجوانان، سعی در ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات و آسیب‌های این دوران دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بیان مباحث روان‍شناسی و مسائل مربوط به نوجوانان و جوانان از جمله موضوعاتی است که ویژه برنامه «رفیق» شبکه امید هر سحرگاه و شامگاه در ایام ماه مبارک رمضان به آن می‌پردازد. محمدحسن حیدری تهیه‌کننده برنامه «رفیق» درباره ساختار و اهداف این برنامه گفت: «رفیق» از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و سخن این برنامه با نوجوانان است و مسائل مربوط به این گروه سنی به ویژه ابعاد مختلف دوستی و رفاقت را به گفت‌وگو می‌گذارد.
حیدری ادامه داد: در برنامه «رفیق» می خواهیم در کنار دوستی نوجوانان با خدا، بحث رفاقت نوجوانان با همسن و سالانشان را مطرح کنیم.
تهیه‌کننده برنامه «رفیق» خاطرنشان کرد: آسیب‌هایی که برخی نوجوانان در روابط و دوستی‌ها با همسن و سالان خود می‌بینند از جمله دغدغه‌هایی است که این برنامه سعی دارد با استفاده از نظرات روانشناسان مباحثی را در این حوزه بررسی کند.
فلسفه دوستی و رفاقت در اسلام، وفاداری، رازداری، معرفت و در کل 30 موضوع را در حوزه دوستی و رفاقت برای 30 برنامه «رفیق» درنظر گرفتیم که با بحث‌های کارشناسان برای جونان عزیز و روزه دار کشورمان تبیین می‌کنیم و بخش‌های دیگر برنامه هم با توجه به موضوع هر قسمت انتخاب شده‌اند.
وی از بخش هایی همچون نمایش، حکایت که ترکیبی از روایت با نقاشی است و بخش تلاوت قرآن که بر مبنای موضوعات برنامه تشکیل شده است خبر داد و گفت: بر اساس موضوع به گفت‌وگو در هر برنامه، میهمانانی در برنامه حضور دارند که از افراد سیاسی، هنرمندان، قهرمانان ورزشی در رشته‌های مختلف یا نوجوانان وجوانان مبتکر هستند که از موفقیت‌ها و تجربیاتشان سخن می‌گویند.
حیدری تصریح کرد: همچنین افرادی که کارهای جهادی انجام دادند همچون پزشکان و کادر درمانی کشورمان که این روزها مدافعان جدی سلامت کشور هستند از دیگر میهمانان ویژه برنامه «رفیق» هستند.
تهیه کننده برنامه «رفیق» خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده در کشور بخاطر شیوع ویروس کرونا، پرداختن به تقویت حس و روحیه همدلی و مواسات از دیگر بخش‌های برنامه است و در این بخش از افراد و یا نهادهایی که دراین مدت کارهای خاصی برای کمک به هموطنان خود کرده‌اند دعوت می‌شود تا از تجربیات و حس و حال خود مطالبی را بازگو کنند.
بحث اطعام و تهیه و جمع آوری ارزاق در ماه مبارک رمضان از دیگر مواردی است که برنامه «رفیق» شبکه امید نگاه ویژه ای به آن خواهد داشت و از عزیزانی که در این کار خداپسندانه مشارکت دارند و نوجوانانی که مجاهدانه به هموطنان خود کمک می‌کنند دعوت می‌شود.
همچنین گروه سرودی هم که در حوزه کرونا فعالیت کردند و مورد توجه دفتر مقام معظم رهبری هم قرار گرفتند از دیگر میهمانان این برنامه بودند.
اجرای برنامه «رفیق» را مرتضی پرنیان و فاطمه کیاپاشا بر عهده دارند و این برنامه هر روز در دو نوبت و پیش از اذان صبح و مغرب از شبکه امید پخش می‌شود.

امتیاز شما