امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

مروری بر بازار بورس در«راهش اینه»

مشاهده ۶۴۸
۱۳۹۹/۰۲/۱۷- ۱۱:۱۷

حسین زمانی، کارشناس ارشد بازار سرمایه و بورس پنجشنبه 18 اردیبهشت در برنامه «راهش اینه» نحوه ورود به بازار بورس را توضیح می‎دهد.

به گزارش روابط عمومی‌ رسانه ملی، بحث کارشناسی این هفته به بررسی بازار بورس در کشور اختصاص دارد. بازار بورس و سرمایه، از جمله بازارهای مالی است که نقش به سزایی در رشد اقتصاد دارد. در این بازار مردم به جای پس‌انداز، سرمایه‎گذاری می‌کنند و به این ترتیب با تزریق نقدینگی بستری مناسب برای رونق اقتصادی کشور، فراهم می‌آورند. سرمایه‌گذاری ایجاد ارزش افزوده در آینده است. هدایت سرمایه‌های راکد مردم به بازار بورس، سبب تحول بنگاه‎های اقتصادی در کشور می‌شود و این تحول یکی از مهم‌ترین اهرم‌های رشد و توسعه اقتصادی است.

در بین بازارهای مالی، مانند مسکن، سکه و ارز و ... بورس بازاری است که مردم اطلاعات کمی درباره آن دارند، در حالی که این بازار، مزایایی دارد که آن را به بازار مناسبی برای سرمایه‎گذاری افراد عادی، تبدیل کرده است.

هرچند امکان سرمایه‌گذاری در بورس برای همه افراد جامعه، امکان‎پذیر است، اما این امر بدون دانستن اصول سرمایه‌گذاری در این بازار، میسر نمی‎شود. پیش‎بینی وضعیت یک سهم و تشخیص زمان مناسب خرید و فروش آن، تخصصی است که نیاز به فراگیری دارد.

حسین زمانی، کارشناس ارشد بازار سرمایه و بورس در برنامه این هفته به سوالات و ابهامات موجود در این زمینه پاسخ و نحوه ورود به این بازار را توضیح می‎دهد.

برنامه «راهش اینه» از فصل سوم خود، هرچه بیشتر بر مهارت‌آموزی متمرکز بوده است، به طوری که علاوه بر برنامه زنده، با تولید برنامک‌های «صفر تا صد»، هر بار یک مهارت فنی، هنری یا کاربردی را از صفر تا صد به نمایش می‎گذارد.

«صفر تا صد» که حاصل تلاش همکاران تولید «راهش اینه» در گروه آموزش های عمومی‌شبکه آموزش است، سرتاسرهفته از این شبکه پخش می‌شود و در این مدت توانسته مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.

 همچنین میهمان «میز مهارت» برنامه پنجشنبه 18 اردیبهشت ماه «راهش اینه» شبکه هفت سیما، شادی رستمی، سرآشپز با تجربه‌ای است که طرز تهیه نان لقمه‎ای را به مناسبت ماه مبارک رمضان، آموزش می‌دهد.

برنامه «راهش اینه» به تهیه‎کنندگی پرتو رضایان، کارگردانی میثم نظیمی و اجرای فریبا باقری روزهای پنجشنبه ساعت 21، از شبکه آموزش پخش می‌شود.

امتیاز شما