امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
حسن وارسته در برنامه #162:
حسن وارسته در برنامه #162:

فصل‌بندی بچه مهندس، پیش‌بینی شده بود

مشاهده ۱۶۸۶
۱۳۹۹/۰۲/۱۷- ۲۲:۰۵
تعداد بازدید:1686

برنامه زنده #162 در چهارمین گفت‌وگو میزبان حسن وارسته، نویسنده بچه مهندس 3 بود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حسن وارسته درباره ایده شکل‌گیری بچه مهندس 3 و پخش آن در ماه مبارک رمضان گفت: بچه‌ مهندس از معدود سریال‌هایی است که فصل‌بندی آن پیش‌بینی شده بود؛ یعنی داستان بچه‌ای است که به بلوغ وجوانی می‌رسد. نگارش ابتدایی آن را سجاد ابوالحسنی انجام داده بود و چون از فصل دوم وارد این قصه شدم، از امیر شاداب خواهش کردم در این کار در کنارم باشد و با کمک او تلاش کردم بحران هویت و تم جست‌وجو را در فصل دوم بیاورم.

وی در ادامه گفت: ما قسمت دوم را با تم عشق به پایان رساندیم و با این تصمیم که جواد هدفی برای آینده‌اش دارد، وارد فصل 3 شدیم و در این فصل سعی کردیم نبوغ جواد و درجه علمی او را به بیننده نشان دهیم.

وارسته در پاسخ به احسان بکایی مجری برنامه #162 درخصوص ساخت فصل 4 سریال گفت: قصه بچه مهندس 3 در این فصل به اتمام رسیده است اما ممکن است پتانسیل جواد به‌دلیل نخبگی، ماجراهای 1401 و اجتماعی را دنبال کند که البته این موضوع به اقبال عمومی و تصمیم مدیران صداوسیما دارد.

این نویسنده درباره استفاده از لهجه و حضور بازیگران جوان و پیشکسوت در بچه مهندس3 گفت: در زمان طراحی قصه، تصمیم گرفتیم جوان نخبه شهرستانی را هم به کار اضافه کنیم، چون سیستان و بلوچستان را کلیشه‌ای دیدیم به سراغ بیرجند رفتیم. فرهاد قائمیان به‌خوبی از پس نقش برآمد و بازی خوب او را در کنار روزبه حصاری و چند بازیگر گمنام مشاهده کردیم؛ البته آقای غفاری هم در هدایت بازیگران به‌خوبی عمل کرده است.

وارسته  در پایان از سریال‌هایی چون دودکش و دیوار به دیوار که مورد اقبال عموم بود گفت و بچه مهندس را سریالی از پیش طراحی شده دانست که بیش‌تر  به موضوع نخبگان پرداخته است. این سریال در ماه مبارک رمضان هر شب روی آنتن شبکه دو می‌رود.

امتیاز شما