امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

بازدید از مراحل تولید مینی‌سریال«مرثیه»

مشاهده ۸۱۵
۱۳۹۹/۰۲/۱۸- ۱۳:۴۹

مدیرکل صدا‌وسیمای مرکز خراسان رضوی در بازدید از مراحل تولید مینی سریال«مرثیه» از تولید چند سریال و فیلم تلویزیونی در این مرکز در سال جدید خبر داد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل صدا‌وسیمای مرکز خراسان رضوی به همراه معاون استاندار و فرماندار مشهد، مدیرکل ارشاد اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی استان و ... از مراحل تولید مینی سریال«مرثیه» در صدا‌وسیمای خراسان رضوی بازدید کردند. محسن نصرپور، مدیرکل صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، در این بازدید به اهتمام مرکز خراسان رضوی در تولید برنامه‌های داستانی همچون سریال و تله فیلم اشاره کرد و گفت: علیرغم تنگناهای موجود، ساختار نمایش اولویت اول ما بوده و به این ساختار توجه ویژه داریم و صداوسیمای خراسان رضوی در سال جدید چند تله فیلم و سریال در دست تولید دارد و در این راه همکاری بیشتر دستگاههای اجرایی استان را طلب می‌کنیم تا بهتر بتوانیم مشکلات و معضلات استان به‌ویژه حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی را منعکس کنیم. در این دیدار بهادر اسدی، تهیه‌کننده و کارگردان سریال «مرثیه» از پخش این مینی سریال در لیالی قدر از شبکه خراسان رضوی و شبکه یک سیما بطور همزمان خبر داد.

مراحل تصویربرداری مجموعه نمایشی«مرثیه» در صداوسیمای خراسان رضوی به پایان رسیده و اکنون در مرحله تدوین قرار داد. این مجموعه به تهیه‌کنندگی  و کارگردانی بهادر اسدی برای پخش در لیالی قدر درنظر گرفته شده است. علی انصاریان، مجید واشقانی، رامبد شکرابی، عبدالرحیم نوروزی، نسیم ادبی، نسرین ذبیحی، رویا میرعلمی، کوروش رحمانی، امیربهادر اورعی، کیمیا خلج، یاشار هاشم‌‌زاده، مریم مومن، فائزه علی‌آبادی و ... از بازیگران این سریال هستند که به همت صداوسیمای مرکز خراسان رضوی و شبکه 1 سیما با مشارکت سیمای استانها تولید شده است.

داستان این مجموعه از این قرار است که رضا و اصلان از دوستان قدیمی و هم‌رزم در کشتی چوخه هستند. رضا یکی از پلیس‌های موفق در یگان ویژه مشهد است، ولی متاسفانه اصلان به واسطه شرایط خانوادگی که داشته، به سمت کارهای خلاف سوق پیدا کرده و بعد از گذراندن دوران حبس از زندان آزاد می‌شود و می‌خواهد در شب‌های قدر توبه کرده و به اهالی محل بگوید که از این به بعد می‌خواهد راه درست را در پیش بگیرد. اما در شب قدر چند سرقت از مغازه‌های مختلف انجام می‌شود. این در زمانی است که شهر در بالاترین سطح امنیتی وجود دارد و همه درگیر ویروس کرونا هستند. رضا بنا به وظیفه محوله مجوز عزاداری را برای سلامتی مردم لغو می‌کند و از این رو اصلان مسبب به هم خوردن مراسم عزاداری را رضا دانسته و پس ازآن در صدد انتقام از او می‌افتد...

 

امتیاز شما