امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

جشن الفبای شبکه‌های استانی صداوسیما برای کلاس اولی‌ها

مشاهده ۱۶۸۸
۱۳۹۹/۰۲/۲۰- ۰۷:۲۱

معاون امور استان‌های رسانه ملی گفت: به علت شیوع کرونا و تعطیلی اجباری مدارس، امسال شبکه‌های استانی صداوسیما «جشن الفبا» را برای کلاس‌ اولی‌ها برگزار می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی دارابی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی اجباری مدارس اظهار کرد: بر این اساس امسال دانش‌آموزان پایه نخست تحصیلی، از برگزاری «جشن الفبا» در مدارس محروم هستند به همین علت و به پیشنهاد صداوسیماى مراکز استان‌ها و با موافقت وزیر آموزش و پرورش قرار شد این جشن در سراسر کشور و به همت شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی استانی برگزار شود.
وی افزود: این جشن همواره در مدارس برگزار می‌شد ولی به علت شرایط ویژه امسال، تصمیم گرفته شد که شبکه‌های استانی این جشن را برای کلاس اولی‌ها تدارک ببینند و هر مرکز، متناسب با ظرفیت‌ها و اقتضائات موجود، اقدام به طراحی و تولید برنامه‌ای با این عنوان کند.
معاون امور استان‌های صداوسیما خاطرنشان کرد: جشن الفبا برنامه‌ای است که در مراکز استانی تولید می‌شود و با مشارکت خانواده‌ها و دانش‌آموزان روی آنتن می‌رود، کلاس اولی‌ها می‌توانند بر اساس اعلام صداوسیمای استان خود، در تولید محتوا برای این برنامه سهیم شوند و جشنی به یاد ماندنی داشته باشند.
او در ادامه به ظرفیت‌های نهاد تعلیم و تربیت ایران اسلامی‌ پرداخت و گفت: هزاران انسان سخت‌کوش در سمت‌ها و جایگاه‌های مختلف را بکار گرفته تا آینده‌ای روشن‌تر برای آینده‌سازان این مرز و بوم رقم بزند.
معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما با بیان اینکه 5 هزار نفر از معلمان ایرانی در طول سال‌های بعد از انقلاب به شهادت رسیده‌اند گفت: این امر نشان‌دهنده پیشتازی آموزگاران ایرانی در جهاد علم و جهاد با دشمنان است.
وی ادامه داد: 15 میلیون دانش‌آموز در حال حاضر در 110 هزار مدرسه مشغول تحصیل بوده و یک میلیون کادر آموزشی در خدمت آن‎ها هستند، مسئولیتی سترگ برای فردایی بهتر؛ معلمان و مربیان در دبیرستان‌ها و هنرستان‌های کشورمان بیش از دو هزار و 355 عنوان درسی را به دانش‌آموزان تعلیم می‌دهند که البته این تعداد درس حاکی از نوعی کمی‌گرایی و تکیه بر حفظ کردن دروس و در نتیجه در حاشیه بودن مهارت‌آموزی در نظام آموزش و پرورش است.
معاون امور استان‌های رسانه ملی، توانایی حل مسائل و مشکلات را یکی از نشانه‌های قدرت و اقتدار یک نظام و از شاخصه‌های حکمرانی خوب برشمرد و تصریح کرد: شیوع ویروس عالمگیر کرونا در بسیارى از کشورها مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کرد، در کشور ما هم این امر گریزناپذیر بود ولی با اهتمام مسولان ارشد کشور و مدیران آموزش و پرورش و مشارکت و همکارى بایسته خانواده‌ها، اگر چه مدارس تعطیل اما آموزش برقرار بوده است و در این بین صداوسیما خدمت بزرگ و شایان توجهی براى آموزش و پرورش کشور از راه دور و براى اقصى نقاط ایران بود و صد البته فضاى مجازى هم در این کار نقش‌آفرینى کرد.
وی با بیان اینکه تکنولوژى و ابزارهاى متنوع و متکثر آن از جمله تلفن همراه که همراه داشتن آن براى دانش آموزان نه فقط در ایران بلکه بسیارى از کشورهاى پیشرفته در شرایط عادى ممنوع بود در دوران کرونا ضرورى و الزام آور شد ادامه داد: این رویکرد بدان معناست که نباید پیشرفت‌هاى حیرت‌انگیز علم و تکنولوژى را فقط به مثابه یک تهدید دانست زیرا این ما هم هستیم که تهدیدات را باید به فرصت تبدیل کنیم.
دارابی با اشاره به تغییرات فراوانی که شیوع کرونا در سبک زندگى، مدیریت جوامع، حکمرانى کشورها، سیاست داخلى و روابط بین‌المللی ایجاد کرده است افزود: باید این تغیرات و تحولات را به درستى شناخت و براى غلبه بر چالش‌هاى فرارو برنامه اقدام داشت؛ آموزش و پرورش ایران تا حدود زیادى در این عرصه موفق بوده اما لازم است بیشتر به فکر آینده باشیم.

 

امتیاز شما