امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
حرف های شنیدنی «المیرا شریفی مقدم» از اجرایش در شب وقوع زلزله
حرف های شنیدنی «المیرا شریفی مقدم» از اجرایش در شب وقوع زلزله

دوست دارم در رویدادهای مهم خبری حضور داشته باشم

مشاهده ۵۸۵
۱۳۹۹/۰۲/۲۰- ۱۵:۴۵
تعداد بازدید:585

برنامه زنده #162 که به سراغ عوامل سریال‌های رمضانی در حال پخش و رویدادهای روز می‌رود، در چهارمین گفت‌و‌گو، میزبان المیرا شریفی مقدم، مجری شبکه خبر بود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، موضوع این قسمت از برنامه زنده #162، پشت صحنه و اقدامات شبکه خبر پس از زلزله اخیر تهران بود. حمید خواجه‌نژاد، مدیر روابط عمومی معاونت سیما که اجرای این گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی را بر عهده داشت، ابتدا به زلزله اخیر تهران اشاره کرد و از فعالیت‌ها و اقدامات شبکه خبر در این زمینه پرسید. 

المیرا شریفی‌مقدم گفت: شیفت کاری‌ام نبود و پس از وقوع زلزله با تجربه زلزله دو سال پیش تهران با همسر و فرزندانم تصمیم گرفتیم چند ساعتی خارج منزل سپری کنیم، بنابراین برای تهیه گزارش اعلام آمادگی کردم و سپس به درخواست شبکه، به سازمان رفتم. در اتفاقات و رویدادهای مهم خبری، اغلب حضور دارم و مردم مرا می‌بینند و البته خودم هم علاقه دارم و پای کار هستم.

مجری این برنامه زنده با بیان اینکه شبکه خبر پس از وقوع زلزله، مدیریت خبری خوبی داشت و بیش از 25 ارتباط زنده با مسئولان کشوری و استانی برقرار کرد، پرسید که این تبحر حاصل تجربه است یا آموزش‌هایی که شما و همکارانتان دیده‌اید؟ شریفی‌مقدم پاسخ داد: مطمئناً هر دو این عوامل مؤثرند؛ هم آموزش‌ها و دوره‌هایی که در این زمینه گذرانده‌ایم و هم تجربه چندین ساله حضور در شبکه خبر، در مواقع حساس و شرایطی که نیاز به خبررسانی فوری به بینندگان بوده، در این زمینه اثرگذار است.

شریفی‌مقدم به عوامل پشت دوربین در زمان پوشش خبر زلزله هم اشاره کرد و گفت: بینندگان، عوامل جلوی دوربین و مجری را می‌بینند، در حالی که از حدود ساعت 2 بامداد تا 5:26 همه عوامل مشغول فعالیت بودند و پوشش خبری داشتیم و خبرنگاران ما هم در سطح شهر حضور داشتند.
وی با اشاره به گذراندن مانورهای بحران در سازمان گفت: درس و دوره‌های لازم را در این زمینه خوانده و گذرانده‌ام. شبکه خبر مرجع اطلاع‌رسانی است و مردم در مواقع وقوع بحران به این شبکه رجوع می‌کنند بنابراین ما وظیفه داریم ضمن حفظ آرامش و خونسردی، وظیفه اطلاع‌رسانی خود را به‌خوبی انجام دهیم.
شریفی‌مقدم درخصوص آموزش به مردم در مواقع بحرانی نیز توضیح داد: مردم در زمان بروز چنین رویدادهایی هیجان‌زده و ترسیده‌اند و ممکن است در آن لحظه تصمیم درست نگیرند، بنابراین مدام نکات ایمنی را یادآور می‌شویم تا تصمیم درست را بگیرند.

شریفی‌مقدم که شب گذشته و هنگام دریافت گزارش از  همسرش (عابدی)، حال فرزندانش را هم پرسیده بود، در پاسخ به این پرسش که در این مواقع چارچوب‌های مشخصی دارند یا نه، توضیح داد: بستگی به شرایط دارد و همیشه نمی‌توان این کار را انجام داد و باید با احتیاط و قدم‌های آهسته راه رفت.
وی از پیام‌های پر مهر مردم نیز تشکر کرد و گفت: افتخارم این است که گوینده شبکه خبر هستم و جلوی چشمان شما بینندگان می‌نشینم و  اجازه می‌دهید مهمان خانه‌هایتان شوم.
#162 برنامه‌ای است که روابط عمومی رسانه ملی تدارک دیده تا در این روزهای کرونایی به شیوه راحت‌تری با اصحاب فرهنگ و هنر گفت‌وگوی مستقیم داشته باشد و در اختیار مخاطبان قرار دهد.

امتیاز شما