امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
تهیه‌کننده برنامه «ورزش تعطیل نیست» در برنامه زنده #162:
تهیه‌کننده برنامه «ورزش تعطیل نیست» در برنامه زنده #162:

ورزش همگانی در خانه با «ورزش تعطیل نیست»

مشاهده ۵۴۵
۱۳۹۹/۰۲/۲۰- ۱۹:۱۶
تعداد بازدید:545

میهمان امروز برنامه زنده #162، مجتبی پوربخش تهیه‌کننده برنامه «ورزش تعطیل نیست» بود؛ برنامه‌ای که در ایام شیوع بیماری کرونا و تعطیلی فعالیت‌های ورزشی، شور و نشاط را به خانه‌ها آورد  و طبق آمار، با استقبال خوب مخاطبان همراه شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پوربخش در پاسخ به سؤال مجری برنامه درخصوص شکل‌گیری ایده اصلی «ورزش تعطیل نیست» گفت: یک هفته به آغاز سال جدید، مدیر و قائم مقام شبکه ورزش در جلسه‌ای پیشنهاد تولید این برنامه را در دوران قرنطینه مردم دادند و من با افتخار پذیرفتم، چون قصد داشتم با برخی دوستان به زادگاهم (رشت) بروم و مدتی را در بیمارستان‌ها خدمت کنم. 

وی به پیش‌تولید کوتاه این برنامه اشاره کرد و افزود: از دوم فروردین به همراه نصرالله رادش به‌عنوان مجریان برنامه روی آنتن رفتیم و این برنامه به‌سرعت در دل مردم جا باز کرد و بازخوردهای خوبی گرفتیم.

 احسان ناظم بکایی، مجری این گفت‌وگوی اینستاگرامی از پوربخش درباره تجربه جدید برنامه‌سازی در وضعیت کرونا پرسید. پوربخش توضیح داد: ما زمانی برنامه را روانه آنتن کردیم که هیچ فردی جرئت نمی‌کرد از خانه‌اش بیرون بیاید. اما با تلاش کارکنان شبکه ورزش و تهیه دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برنامه را برای مردم تهیه کردیم.

 این تهیه‌کننده با بیان اینکه «ورزش تعطیل نیست» برنامه نوپایی است و جای رشد و ارتقاء دارد، درباره انتخاب «نصرالله رادش» برای اجرای این برنامه ورزشی اظهار کرد: مدیران شبکه نظرشان این بود که «ورزش تعطیل نیست» درکنار ورزشی بودن، سرگرم‌کننده هم باشد و بازیگر طنزی را که خودش علاقه‌مند به ورزش باشد، انتخاب کنیم تا بتواند در این ایام، فضای شادی را در برنامه ایجاد کند. خوشبختانه رادش ارتباط خوبی با بینندگان برقرار کرد و حدود 21 برنامه در کنارش بودیم.

 پوربخش در پاسخ به این پرسش که در دوران شیوع کرونا که تمام لیگ‌ها و مسابقات ورزشی تعطیل است، تلویزیون آنتن خود را دارد، درباره پر کردن آنتن و نمایش ایده‌های جدید توضیح داد: این نشان‌دهنده پویایی رسانه و انعطاف‌پذیری آن است. آقای شیعه، مدیر شبکه ورزش پیش از آغاز سال جدید، بازی‌های قدیمی و خاطره‌انگیز فوتبال و بازی‌های مختلف را در کنداکتور شبکه  قرار داد و شبکه‌های دیگر همچون یک، دو و سه هم برنامه‌‌های مشابه «ورزش تعطیل نیست» را تهیه کردند و همه شبکه‌ها با درصد فراوانی به ورزش همگانی پرداختند. وقتی ویدئوهای ارسالی بینندگان و بازخوردهای خوب را دیدیم، برای ما خوشحال‌کننده بود و خیلی لذت بردیم.

 وی درخصوص تغییرات این برنامه در ماه مبارک رمضان گفت: با آغاز ماه رمضان، گزارشگران و مجریانی را که در گذشته با ما همکاری داشتند به برنامه اضافه کردیم و هر روز در این ایام اخبار جدیدی از دو یا سه رشته ورزشی در اختیار بینندگان قرار می‌دهیم.

 پوربخش توضیح داد: احساس کردیم که ماموریت سنگینی در دوران شیوع کرونا بر گردن ماست و باید در کنار مردم باشیم و اطلاعات درست پزشکی و ورزشی بدهیم؛ ضمن اینکه بازی‌های جذابی را نیز به خانواده‌ها یاد دادیم.

 #162 برنامه ای است که روابط عمومی رسانه ملی تدارک دیده تا در این روزهای کرونایی به شیوه راحت تری با اصحاب فرهنگ و هنر گفت‌وگوی مستقیمی داشته باشد و در اختیار مخاطبان قرار دهد.

امتیاز شما