امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

استقبال گروه‌های نجومی کشور از سریال «گنج راه شیری»

مشاهده ۲۷۷
۱۳۹۹/۰۲/۲۱- ۱۲:۵۸

پخش سریال «گنج راه شیری» از شبکه شما با استقبال گروه‌های علمی‌ کشور به‌ویژه انجمن‌های نجوم همراه شده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سریال تلویزیونی «گنج راه شیری» از تولیدات صدا‌وسیمای مرکز گیلان با محور زندگی کوشیار دیلمی، یکی از دانشمندان و منجمان قرن چهارم هجری است که این شب‌ها از شبکه باران و شبکه شما پخش می‌شود. سریال«گنج راه شیری» علاوه بر معرفی این دانشمند، سعی در بازیابی ارزش‌های رو به فراموشی دیگری نیز داشته است که از آن جمله می‌توان به زبان و گویش گیلانی برخلاف لحن باسمه‌ای آثاری که در جغرافیای این استان ساخته می‌شود، اشاره کرد. کوشیار گیلانی که داستان سریال حول شخصیت او شکل می‌گیرد، ریاضیدان و منجم قرن پنجم اهل روستایی به نام انبوه بوده که بیش از هزار سال قدمت دارد و این دو ویژگی در سریال‌هایی که تاکنون در گیلان ساخته شده، وجود نداشته است.
فرهاد مهرانفر، فیلمساز گیلانی کارگردانی و تهیه‌کنندگی این سریال را بر عهده داشته است. سریال«گنج راه شیری» توانسته است در مدت پخش، توجه مخاطبان را جذب کند و علاوه بر این، گروه‌های نجومی‌زکشور هم با استقبال از تولید و پخش آن، خواستار ادامه تولید این‌گونه مجموعه‌های نمایشی شدند.
گفتنی است قرار است یکشنبه 21 اردیبهشت از ساعت 22:30 نیز گفت‌وگویی میان فرهاد مهرانفر، کارگردان این سریال با یاسمن آذرنیور، مدرس انجمن نجوم ثاقب درباره مجموعه «گنج راه شیری»، ایده ساخت آن و نیز اهمیت پرداختن به مسائل علمی در قالب سریال‌های تلویزیونی و جایگاه این مجموعه در ترویج علم نجوم به صورت زنده در صفحه اینستاگرامی انجمن نجوم ثاقب صورت بگیرد. علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاهده این گفت‌وگو و شرکت در آن به صفحه @thethaqib مراجعه کنند.

امتیاز شما