امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
گفت و گوی جذاب «الیکا عبدالرزاقی با برنامه زنده 162
گفت و گوی جذاب «الیکا عبدالرزاقی با برنامه زنده 162

دوست داشتم فضای متفاوتی را تجربه کنم/پیشنهاد بازی در سریال «سرباز» را روی هوا زدم

مشاهده ۹۶۶
۱۳۹۹/۰۲/۲۲- ۰۸:۳۳
تعداد بازدید:966

برنامه زنده 162 بر بستر فضای مجازی در هشتمین قسمت میزبان «الیکا عبدالرزاقی» بازیگر نقش یلدا در سریال «سرباز» بود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، احسان ناظم بکایی، منتقد سینما و تلویزیون مجری این برنامه زنده اینستاگرام بود. 

اغلب بینندگان این هنرمند توانا را با بازی در آثار طنز نمایشی می‌شناسند و بازیگر برون گرایی است، او در سریال «سرباز» این کلیشه را شکست و پا به فضای متفاوت با نقش متفاوت درون‌گرای یلدا گذاشت. «الیکا عبدالرزاقی» در ابتدای این برنامه زنده درباره بازی خود در این سریال گفت: اصولا آدم پر انرژی هستم و در این سریال هر پلانی که قرار بود بازی کنم به خصوص در روزهای اول که پیدا کردن یلدا زمان می‌برد آقای مقدم دوست کمکم می‌کرد و دائم نقشم را یاد آور می‌شد و من مجبور بودم حجم انرژی خود را پایین بیاورم تا بتوانم به فضای ذهنی کارگردان نزدیک تر شوم ولی در عین حال فضای متفاوتی را تجربه کردم و برایم لذت بخش و چالش برانگیز بود.

عبدالرزاقی با اشاره به پخش سریال متفاوت «سرباز» بعد از افطار افزود: سازمان در سال های اخیر برای شب های ماه مبارک رمضان مخاطب سریال های کمدی را تدارک دیده بود و طبیعی است که فضای شاد و مفرحی را برای بینندگان بعد از افطار فراهم کنند. سرباز اثر متفاوتی است و خیلی خوشحالم که سریال ما در این زمان روانه آنتن شد چون همیشه مردم در ماه رمضان بسیار تلویزیون را دوست دارند و پی گیر سریال هستند.

وی در ادامه سخنانش اضافه کرد: در هفته اول پخش سریال کامنت هایی داشتم که «سرباز» مناسب پخش در ماه رمضان نیست و ممکن بود مخاطب عام دنبال نکند اما به مرور زمان بیننده خود را پیدا کرد و می توانم صادقانه بگویم که پخش سریال در ماه رمضان در جذب مخاطب بی تاثیر نبود.

ناظم بکایی در ادامه این برنامه زنده اینستاگرام از بازی در سریال های طنز مهران مدیری و چرخش هوشمندانه او در نقش جدی یلدا پرسید و عبدالرزاقی درباره کلیشه شدن یک بازیگر در نقش خود این گونه توضیح داد: دست اندر کاران ما سبب می‌شوند تا بازیگران در نقش هایی که بازی می‌کنند کلیشه شوند. همیشه معتقدند بازیگری که نقش کمدی  ایفا می‌کند یا نمی تواند نقش جدی بازی کند و یا اگر هم بازی کند تماشاچی نمی‌پسندد اما معتقدم تماشاچی هوشمند خیلی راحت هنرپیشه ای که در جای خود درست ایفای نقش می‌کند می‌پذیرد و به این مرز بندی‌ها قائل نیست. من هم دوست داشتم با بازی در سریال «سرباز» فضای متفاوتی را تجربه کنم و پیشنهاد بازی در این سریال را رو هوا زدم چون موقعیت خوبی برای ارائه نقشی متفاوت بود و همه تلاشم را کردم که بازی متفاوتی داشته باشم.

وی که فارغ التحصیل آموزشگاه هنری زنده یاد استاد «حمید سمندریان» است، درباره همکاری با این هنرمند بزرگ گفت: همیشه و هر ساعت از زندگی یاد استاد سمندریان هستم چون نه تنها بازیگری بلکه شعور اجتماعی، خاکی بودن و درک مطالعه کتاب را از ایشان یاد گرفتم و همیشه برایم الگو هستند.

به گفته وی سال 1376 شاگرد استاد سمندریان بودم و شانس من همان سال «دایره گچی قفقازی» را کار کردند و ما هنرجویانش برای این نمایش بازی کردیم و از همین کار مسعود نوابی اجرای ما را دیدند و از ما خواستند که برای بازی در سریال «گمشده» تست دهیم و من برای بازی انتخاب شدم.

عبدالرزاقی با اشاره به این که در سال های اخیر به دلیل تایم طولانی بازی در آثار نمایشی در تئاتر کم کار شده است، اظهار داشت: هم زمان با سریال «سرباز» در تئاتری بازی کردم. همیشه ارادت خاصی دارم و دوست دارم روی صحنه باشم و برایم لذت بخش است.

وی که در تلویزیون و سپس در تئاتر بازیگر فعالی است، درباره دلیل کم کاری اش را هم در سینما توضیح داد: در تئاتر و تلویزیون پیشنهاد بازی دارم اما در سینما خیر، به جز سال گذشته که در فیلمی دو قسمتی با نام «شهر گربه‌ها» با سید جواد هاشمی‌کار کردم . البته تجربه سینمایی قدیمی‌به طور مثال در فیلم «مومیایی3» داشتم که نقشی نیست درباره اش صحبت کرد.

وی که لیسانس ادبیات نمایشی دارد، عنوان کرد: من همیشه با توجه به آموزه‌هایی که داشتم سعی کرده ام اگر ادعا می‌کنم شاگرد حمید سمندریان هستم باید چیزی از استادم یاد گرفته باشم . روزی که روی صحنه آمدم  و تمرین کردم استاد به استفاده درست از اجزا و میمیک صورت اشاره کرد و معتقد بود وقتی از اجزای صورت تان به درستی استفاده نکنید در نگاه و بیان تان تاثیر می‌گذارد.

وی درعین حال اضافه کرد: من سعی کردم همیشه از میمیک و اجزای صورتم در نقش آفرینی‌ها خود درست استفاده کنم حتی اگر گاهی اوقات مورد هجمه قرار می‌گیرم. برای من مهم نیست که چه شکلی هستم و چه نظری درباره چهره ام دارند.

عبدالرزاقی که تا به حال در سریال های شبکه نمایش خانگی هم چون «قهوه تلخ» بازی کرده است، درباره تفاوت بازی در سریال شبکه خانگی با تلویزیون، توضیح داد: ما بچه تلویزیون هستیم و ما را پرورش داده و در این رسانه رشد کردیم و دیده شدیم و شانس ما بوده که آنتن را داریم، کار در این فضای با دیگر فضاها قابل مقایسه نیست. وقتی «قهوه تلخ» را بازی می‌کردم حسرت به دل بودم و می‌گفتم ای کاش از تلویزیون پخش می‌شد چون آن مخاطبی که آثار نمایشی تلویزیون را دنبال می‌کند با شبکه خانگی قابل مقایسه نیست.

وی در پاسخ به پرسش مجری برنامه درباره رقابت سریال های ماه مبارک رمضان و بازیگران زن این سریال ها هم چون ثریا قاسمی و ژاله صامتی، گفت: «ثریا قاسمی» تاج سر همه ما هستند و افتخار این را داشتم که در سریال «هیات مدیره» کنارشان باشم. درباره «ژاله صامتی» هم بگویم که من طرفدارش هستم چون بسیار پرانرژی، جذاب، مسلط به نقش و باور پذیر بازی می‌کند.

عبدالرزاقی که همسر «امین زندگانی» است با اشاره به این که امین همیشه صادقانه درباره بازیش نظر می دهد و هرگز غلو نمی‌کند، تصریح کرد: کم پیش می آید از فردی تعریف کند یا به سکانسی بخندد  و خیلی جدی و منتقدانه به بازیم نگاه می‌کند. سریال «سرباز» که پخش شد خیلی اضطراب داشتم و نمی دانستم چه واکنشی نسبت به بازیم دارد و برخورد او خیلی حرفه ای و با تحلیل بود و بعد در مصاحبه ای از بازیم تعریف کرد که خیلی برایم با ارزش است. البته اگر از بازیم در اثری انتقاد داشته باشد خیلی محترمانه می‌گوید در جای درستی قرار  نگرفتی یا بد نبود اما برای بازیم در «سرباز» خیلی مورد تحسین امین قرار گرفتم و خوشحال هستم.

امین زندگانی که ناگهان دقایقی در این برنامه زنده حاضر شد، گفت: به همه افرادی که در این شرایط برای تلویزیون فعالیت کردند درجه یک هستند، عوامل سریال های «سرباز» و «زیر خاکی» هم بی نظیر هستند و درخشان بازی می‌کنند.

عبدالرزاقی در پایان این برنامه زنده اینستاگرام  از این که سازمان این مصاحبه را با وی ترتیب داد تشکر کرد و از کندی اینترنت هم انتقاد کرد و گفت : امیدوارم سرعت خوب اینترنت همیشگی باشد تا برنامه‌های زنده را برگزار کنیم و از کامنت های پر مهر مردم تشکر می‌کنم.

#162 برنامه ای است که روابط عمومی رسانه ملی تدارک دیده تا در این روزهای کرونایی به شیوه راحت تری با اصحاب فرهنگ و هنر گفت‌وگوی مستقیمی داشته باشد و در اختیار مخاطبان قرار دهد.

ویدئوها

امتیاز شما