امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

عوامل برنامه «فرزندان ایران»، میهمان #162

مشاهده ۶۳۱
۱۳۹۹/۰۲/۲۲- ۲۲:۳۸

برنامه زنده #162، امروز با عوامل برنامه «فرزندان ایران» به تهیه‌کنندگی علی اکبر ذاکری و اجرای ملیکا زارعی گفت‌وگو کرد؛ برنامه‌ای که از شبکه جام جم برای کودکان مقیم خارج کشور پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، احسان ناظم‌‌بکایی، منتقد سینما و تلویزیون که اجرای این برنامه زنده اینستاگرامی را بر عهده داشت، ابتدا از ملیکا زارعی درباره اجرای برنامه برای کودکان خارج از کشور پرسید؛ زارعی گفت: تفاوتی در اجرا نیست و تولید برنامه باید متناسب با حال و هوای کودکان باشد؛ اولویت ما نیز ایجاد فضای شاد و پرنشاط برای کودکان است.

زارعی در پاسخ به این پرسش که دغدغه خانواده‌های ایرانی خارج کشور چیست؟ توضیح داد: فرهنگ، آداب و رسوم مردم ایران خیلی برایشان اهمیت دارد. برنامه‌های ما باید جذابیت‌های بصری داشته باشد تا کودکان ایرانی خارج کشور وقتی برنامه‌های سرزمین مادریشان را تماشا می‌کنند، از دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری کشور لذت ببرند.

خاله شادونه درباره تولید برنامه در شرایط ویژه شیوع کرونا گفت: در روزهای شیوع کرونا که همه در قرنطینه بودند، همه همکاران ما سر کار حاضر بودند و برنامه با رعایت نکات بهداشتی و با شرایط ویژه تولید می‌شد تا مردم و به‌ویژه کودکان که در قرنطینه هستند تماشا کنند و سرگرم شوند. 

وی افزود: همیشه دوست دارم با عشق برنامه‌ام را اجرا کنم و با همین انگیزه در روزهای قرنطینه در کنار همکارانم برنامه را تولید کردیم و منتظریم این روزها به اتمام برسد و همه چیز به روال عادی خود بازگردد.

آشنایی با عوامل برنامه

ذاکری تهیه‌کننده «فرزندان ایران» هم با بیان اینکه این برنامه با هدف ایجاد نشاط و آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان مقیم خارج کشور طراحی شده است، گفت: اکنون عوامل برنامه سر صحنه حاضر شده‌اند تا قسمت دیگری را بدون تماشاگر ضبط کنیم.

در این بخش «ملیکا زارعی» دوربین تلفن همراه خود را به سمت دکور زیبا و شاد برنامه برد و عوامل این برنامه پربیننده را معرفی کرد.

«دام دام» یکی از شخصیت‌های عروسکی برنامه، غول‌بچه‌ای است که در کنار خاله شادونه حضور دارد. صداپیشه شخصیت «دام دام» از شیطنت‌های غول‌بچه گفت و ادامه داد: در طول برنامه، خاله شادونه مدام همه چیز را به او آموزش می‌دهد تا در کنار او، کودکان درون منزل هم یاد بگیرند. وی با صدای شخصیت «دام دام»، سلامی‌به مخاطبان این برنامه زنده کرد و به کودکان گفت: در این شرایط کرونایی باید ماسک بزنید و دستکش دستتان کنید و خیلی مراقب خود باشید.

«شکر»، طوطی دوست‌داشتنی عروسکی این برنامه است. صداپیشه او با صدای شخصیت «شکر» به بینندگان این برنامه اینستاگرامی سلام کرد و گفت: اعضای گروه «فرزندان ایران» بسیار پرانرژی‌اند و اینجا همه چیز خوب، شاد و رنگی است و اگر مشکلی هم داشته باشی، فراموش می‌کنی.

در ادامه، دوربین تلفن همراه خاله شادونه سراغ آهنگساز برنامه رفت. آهنگساز «فرزندان ایران» درباره ساخت موسیقی برنامه توضیح داد: موسیقی برنامه تلفیقی از موسیقی‌هایی است که کودکان دوست دارند و باید بشنوند و سعی می‌کنیم در قالب شعر و آهنگ به کودکان مفاهیمی را آموزش دهیم. سپس دوربین گوشی خاله شادونه به سمت نورپرداز، تصویربردار، مدیر تولید و مجری طرح رفت و «ملیکا زارعی» به آن‌ها هم خداقوت گفت.

برنامه‌ای پر از انرژی و نشاط

 ذاکری تهیه‌کننده برنامه «فرزندان ایران» هم در ادامه این برنامه زنده اینستاگرامی‌گفت: سال‌ها در حوزه کودک و نوجوان کار و سعی کرده‌ایم بچه‌هایی را که کودک درونشان خیلی فعال و با نشاط است انتخاب کنیم تا این انرژی را به برنامه تسری دهند. این برنامه را در فاز اول برای شبکه جام جم در 90 قسمت تولید می‌کنیم که روزهای فرد ساعت 18:30 روانه آنتن می‌شود.

ذاکری ادامه داد: بخشی از برنامه با همکاری معاونت مجازی سازمان از شبکه جوانه در بستر فضای مجازی، به‌طور همزمان پخش می‌شود و بازخوردهای خوبی از شبکه‌های مجازی گرفته‌ایم و جزو پربازدیدترین برنامه‌های فعلی سیما هستیم.

این تهیه‌کننده از روابط عمومی سازمان به‌دلیل برقراری این ارتباط زنده اینستاگرامی تشکر کرد و گفت: امیدوارم این ویروس به‌زودی از بین رود و ما کودکان را در استودیو داشته باشیم. 

# 162 برنامه‌ای است که روابط عمومی رسانه ملی تدارک دیده تا در این روزهای کرونایی به شیوه راحت‌تری با اصحاب فرهنگ و هنر گفت‌وگوی مستقیم داشته باشد و در اختیار مخاطبان قرار دهد.

امتیاز شما