امروز يك شنبه  ۲۶ فروردين ۱۴۰۳
برنامه «هالیوود کات» در هیسپان تی وی گزارش می دهد؛
برنامه «هالیوود کات» در هیسپان تی وی گزارش می دهد؛

هالیوود و ترغیب به اسلام هراسی

مشاهده ۳۴۶
۱۳۹۹/۰۲/۲۴- ۱۳:۴۹
تعداد بازدید:346

برنامه «هالیوود کات» (Hollywood Cut) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی در این قسمت به تکنیک‎های اسلام‌ستیزانه در هالیوود می‎پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این برنامه «هالیوود کات»، 5 قسمت به رویکرد خصمانه‌هالیوود در برابر کشورهای اسلامی‌به تفکیک اشاره می‎کند و یک قسمت نیز به معدود فیلم‎هایی می‎پردازد که تصویری معتدل‎تر و نزدیک‎تر به واقعیت از مسلمانان ارائه می‎دهد. با بالا گرفتن موج اسلام هراسی در غرب برنامه Hollywoodcut به بررسی رویکرد هالیوود در مورد اسلام و نقش هالیوود و رسانه‌های تصویری مرتبط با آن در افزایش جنون اسلام ستیزی در جهان می‎پردازد.
مهم‎ترین نقص تصاویر مربوط به مسلمانان در فیلم‌های‌هالیوودی، تک بعدی بودن آن است. روی هم رفته، ویژگی‌های معمولی خاصی بی‌چون و چرا با مسلمانان و اعراب ارتباط داده می‌شوند؛ عمومی‎ترین خصیصه‌ها عبارتند از: قساوت، خشونت و خطرآفرینی. تهدید سیاسی، ستیزه ‌جویی و نفرت؛ تعصب و بی‌منطق بودن در مذهب، مرد سالاری و نوکر صفتی در میان زنان، فقر و عقب‌ماندگی و فقدان ظرافت و فرهیختگی. در فیلم های‌هالیوودی به ندرت تصویری از فلسطینیانی که سلاح شان در هم شکسته می‌شود، خانه‌هایشان منفجر می‌شود و تظاهرکنندگانی که به آن‎ها شلیک می‌شود و کشته می‌شوند، وجود دارد.
تماشاگران، مادران مسلمان را نمی‌بینند که برای کودک‌شان آواز می‌خوانند. پزشک مسلمان را نمی‌بینند که از یک بیمار مراقبت می‌کند یا معلم مسلمانی که درس جبر می‌دهد. موج نوین ایران هراسی: تم اصلی این فیلم ها ارائه چهره ای خشن از ایران بوده است که در حیطه جنگ سخت به‎عنوان تهدید بالقوده علیه امنیت ایالات متحده و امنیت جهانی فعالیت می‌کرد.
در موج جدید فیلم‎های ضد ایرانی این رویکرد بسیار پیچیده‎تر شده و ایران به عنوان کشوری مرموز، خطرناک و تروریست پرور که به صورتی فریبکارانه امنیت دنیا را به خطر انداخته است به نمایش گذاشته می‌شود. طلایه‎دار این موج نه فیلم‎های سینمایی بلکه سریال‎های متعددی است که به‎صورت متناوب یادآور این رویکردند.

امتیاز شما