امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳
به همت اداره کل ساختمان و تاسیسات معاونت توسعه و فناوری رسانه:
به همت اداره کل ساختمان و تاسیسات معاونت توسعه و فناوری رسانه:

سازمان صدا و سیما تندیس نقره ملی مدیریت انرژی را کسب کرد

مشاهده ۴۴۵
۱۳۹۹/۰۲/۲۴- ۱۴:۲۳
تعداد بازدید:445

سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با حضور در پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی و اجرای یک پروژه مشخص در حوزه کاهش مصرف انرژی، موفق به کسب تندیس ملی مدیریت انرژی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، با پایان یافتن ارزیابی شرکت‌های حاضر در پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی در طی سال 1398 و بررسی نهایی و جمع بندی اطلاعات به دست آمده از نتایج و امتیازات کسب شده، به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا و همسو با سیاست‌های جهش تولید، در روز سوم اردیبهشت ماه، پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی طی یک همایش مجازی، برگزار و اسامی‌برندگان تندیس­ها رسماً اعلام شد.

بنا بر این گزارش ، در سال های اخیر با ابلاغ «سیاست های کلی اصلاح الگوی مصرف»، زمینه برای برداشتن گام­‌های اساسی به منظور اصلاح  در روند مصرف انرژی کشور مساعد شده است و باید در نظر داشت که استفاده بهینه از منابع انرژی نیازمند بکارگیری رویکردهای مدیریت انرژی و روش­های به روز بهینه‌سازی مصرف آن است. به همین منظور، سازمان مدیریت صنعتی با درک ضرورت و اهمیت مدیریت انرژی و لزوم فرهنگ سازی، تشویق و ایجاد انگیزه نزد صاحبان صنایع مختلف، با همراهی و همکاری «شرکت بهینه سازی مصرف سوخت» «ازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق»، «ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری» و «سازمان ملی استاندارد ایران» اقدام به طراحی «جایزه ملی مدیریت انرژی» کرد. شرکت‌های حاضر در پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی در طی سال 1398 بررسی شده و در نهایت تعداد 17 شرکت، نهاد و سازمان به مرحله نهایی راه یافتند و در 28 عنوان مختلف در حوزه‌­های مشخص شده در الگوی ارزیابی جایزه ملی مدیریت انرژی به رقابت پرداختند.

در سال‌های اخیر اداره کل ساختمان و تاسیسات معاونت توسعه و فناوری رسانه، به منظور بهینه سازی مصرف انرژی پروژه‌­های متعددی را در دستور کار قرار داده که از جمله آنها، پروژه بهینه سازی مصرف انرژی برق در حوزه روشنایی پردیس جام جم است که همراستا با دیگر نهادها و شرکت­ها با حضور در این دوره در میان لیست 17 شرکت کننده نهایی قرار گرفت و موفق به اخذ جایزه تندیس نقره‌­ای شد. نظر به اینکه این جایزه تنها جایزه ملی انرژی در سطح کشور است از این رو حضور سازمان صدا و سیما در بین شرکت کننده­‌های نهایی و دریافت جایزه نشان دهنده توسعه مفهوم مدیریت انرژی در سازمان صدا و سیما است.

در این دوره، طیف شرکت‌کنندگان بسیار وسیع و علاوه بر سازمان‌­ها و ارگان­‌های مختلف، شرکت‌هایی در زمینه‌های تولید­کننده مواد پتروشیمی، کاشی و سرامیک، سیمان، فولاد، لاستیک، چوب، قند­و­شکر و همچنین پالایشگاه‌ها و کارخانه‌های سیمان نیز حضور داشته و تعداد پروژه‌های مستقل معرفی شده مدیریت مصرف انرژی 11 مورد بود که نشان از توجه جدی شرکت کنندگان به موضوع کاهش مصرف دارد.

 از جمله اتفاقات قابل ملاحظه در این دوره حضور سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در فرایند ارزیابی بود. حضور این سازمان علاوه بر اجرای یک پروژه مشخص و کاهش مصرف، نشان دهنده توسعه مفهوم مدیریت انرژی است.

امتیاز شما