امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

نسیم سحری شب قدر در حرم امام هشتم

مشاهده ۴۱۹
۱۳۹۹/۰۲/۲۷- ۱۱:۳۱

«نسیم سحری» عنوان برنامه‌ای از صدای خراسان رضوی است که با انعکاس کامل مراسم احیاء شب قدر از حرم مطهر حضرت رضا(ع)، عطش دل‌های مشتاق را سیراب می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه«نسیم سحری» 27 اردیبهشت، مراسم ویژه احیاء و شب قدر حرم مطهر رضوی را تا پایان مراسم  به‌طور کامل پخش می‌کند. در مراسم احیاء شب بیست و سوم، حجت الاسلام والمسلمین سیدآبادی، ضمن ایراد سخنانی در باب اهمیت شب قدر، مراسم احیاء به‌جا می‌آورد. در این شب حجت الاسلام شجاع و مهدی نیکبخت قرائت دعای جوشن کبیر را به عهده داشته و ابراهیم قانع نیز با مرثیه‌سرایی و عزاداری، لحظات عرفانی شب قدر سوم را رقم می‌زند. همچنین در این مراسم فراز مخصوص امام رضا(ع)در مراسم قرآن به سر گرفتن توسط سید جعفر ماه‌رخسار قرائت و مرثیه‌سرایی آن حضرت نیز انجام می‌شود.

گفتنی است پس از مراسم احیاء بلافاصله برنامه زنده «نسیم سحری» با موضوع شرح، تفسیر و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی از استودیوی حرم مطهر می‌شود. این برنامه با کارشناسی حجت الاسلام قاسم سوری و آیتم‌های گزارش ازحرم، آشنایی با آداب ورسوم مردم خراسان رضوی درسحرگاهان ماه مبارک رمضان پخش می‌شود. برنامه«نسیم سحری» به تهیه‌کنندگی رضا سلیمانی و با همکاری عوامل تولید و پخش صدای خراسان رضوی ، از ساعت 22:30 روی آنتن می‌رود.

امتیاز شما