امروز سه شنبه  ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

تاثیرات کرونا بر محیط‌زیست زیر ذره‌بین «+چرخ»

مشاهده ۶۶۳
۱۳۹۹/۰۲/۲۷- ۱۲:۵۱

پانزدهمین قسمت از ویژه‌برنامه‌ «+چرخ» امروز، ‌شنبه 27 اردیبهشت، با بررسی وضعیت محیط‌زیست در دوران شیوع کرونا روی آنتن شبکه‌ چهار می‌رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این قسمت از برنامه‌ «+چرخ»، حافظ آهی به‌عنوان مجری-کارشناس «+چرخ» با سیدحمیدرضا میرزاده، روزنامه‌نگار محیط‌زیست گفت‌وگو می‎کند.
در ماه‌های گذشته خبرهای خوبی درباره‌ی تاثیر مثبت فاصله‌گذاری اجتماعی و قرنطینه‌ی خانگی بر محیط‌زیست به گوش می‌رسد. گزارش‌ها نشان می‌دهد به دلیل تغییرات اجتماعی، حذف بخش عمده‌ای از رفت‌وآمدها، تعطیلی کارخانه‌ها و روند بازار کار ناشی از همه‌گیری ویروس کووید-19 تخمین زده می‌شود میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای کربنی امسال هشت درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته باشد. گزارش‌هایی از اروپا هم نشان می‌دهد که در ماه آوریل تعداد افرادی که در اثر آلودگی هوا در این قاره درگذشته‌اند، 11 هزار نفر کمتر از مدت مشابه در سال گذشته بوده است. با این حال پیش‌بینی‌ می‌شود این تاثیرات مثبت کوتاه‌مدت باشد و بعد از عبور از این روزهای بحرانی، با بازگشایی‌های اقتصادی و در تلاش برای جبران دوران رکود، استخراج منابع و افزایش تولید محصول، آلودگی‌های بیشتری سهم محیط‌زیست باشد.
مجله‌ تصویری «+چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی را با تمرکز بر تحولات علمی درباره‌ی ویروس کرونا و با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«+چرخ» در ماه مبارک رمضان از شنبه تا چهارشنبه، از ساعت 14:30 به‌صورت زنده و تکرار آن ساعت 20:30 از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «+چرخ» را بر عهده دارند.

امتیاز شما